Lamborghini, 50 de ani de istorie, în imagini

27 05. 2013, 17:45

Aniversarea celor 50 de ani de existență a fost serbată cu fast, lux și mulți cai putere. Timp de patru zile, 350 de automobile care au însumat peste 190.000 de cai putere, au parcurs, timp de trei  zile, peste 1.200 de kilometri prin Italia.

Dar iată ce au însemnat cei 50 de ani pentru Lamborghini:

Primul automobil produs de Lamborghini, 350 GTV, a fost prezentat la Turin Auto Show, în 1963.

În 1966 Lamborghini a uimit lumea cu primul său supercar, Miura.

350 GT (produs între 1964 și 1966), succesorul lui 350 GTV, avea un motor V12 de 3,5 litri, care îi permitea să atingă 250 de kilometri la oră

Modelul 400 GT s-a produs în numai 250 de exemplare

Modelul Espada, produs în 1968-1978, atingea 260 de kilometri la oră.

Succesorul modelului Urraco, predecesorul lui Countach, Lamborghini Silhouette este primul model cu caroserie „unghiulară”.

Cei care au condus pentru prima oară modelul Countach nu s-au putut abține să nu țipe…

Jalpa, moselul creat ca răspuns la Ferrari 308, s-a vândut mai bine decât se spera: 420 de exemplare între 1981-1988.

Dacă nu știați, Lamborghini a fost un pionier și în domeniul SUV-urilor. LM SUV, creat între 1986 și 1992 a fost predecesorul Hummer-ului.

O nouă mașină de top, construită între 1993-2000: Diablo putea atinge 325 de kilometri la oră având 492 de cai putere.

Cele mai rapide mașini sportive din 1999 au fost GT2 și GT. Viteza maximă de aproape 400 km/h (383 km/h), acum 14 de ani, vă spune ceva despre performanțele Lamborghini?

Epoca „modernă” a Lamborghini: Aventador LP 700-4, apărut în 2011 a înlocuit „demodatul” Murcielago

Aventador J (J vine de la Jesus!), model 2012, are tracțiune integrală și caroserie din fibră de carbon.

Urus SUV, dezvăluit la Salonul Auto de la Beijing din 2012, este doar un concept, dar care, potrivit Lamborghini, ar putea trece în producția de serie în viitorul apropiat

Caracteristica de bază a conceptului Sesto? poate atinge 100 de km/h cu plecare de pe loc în… 2,5 secunde!

În 1987, pe când Lamborghini aparținea grupului Chrysler, președintele Lee Iacocca și-a dorit o mașină de Formula 1. Așa s-a născut Lamborghini Engineering

Gallardo, modelul din 2003, este automobilul cu cel mai mare succes de până acum

Murciélago, un alt model clasic de Lamborghini: 2 locuri, uși fluture, un motor V12 de 6,1 litri și tracțiune integrală.

Muzeul Lamborghini expune toate modelele create, motoare, scule folosite la fabricație, dar și un Diablo expus ca un tablou, pe perete.

O mașină de colecție: Reventon a fost produs în doar 20 de exemplare și costă „doar” un milion de euro bucata.

Noul Veneno, proiectat special pentru aniversarea a 50 de ani de existență a Lamborghini. Nu vă înghesuiți, nu au fost produse decât 3 exemplare, fiecare costând 3 milioane de euro fără taxe.

 

Dacă aveți probleme cu poliția, Egoista este perfect pentru voi. Pe lângă faptul că materialul din care este făcută caroseria este anti-radar, și formele acestuia sunt proiectate în conformitate cu normele stealth, ceea ce ajută la „invizibilitate”. Egoista a fost prezentat la ceremonia de închidere a celei de-a 50-a aniversări a Lamborghini.

La Turul Aniversar, care a constat parcurgerea a 1.200 de kilometri prin Italia, au luatr parte 350 de Lamborghini care însumau peste 190.000 de cai-putere