La Diesel, Terrano face legea…

25 02. 2002, 14:03
Ca raspuns al cererii pietei, Nissan a revigorat motorizarea si design-ul modelului Terrano II. Atasarea noului propulsor 3.0 DI Turbo, derivat din motorul care echipeaza Patrol GR, face ca oferta diesel a lui Terrano sa contina acum doua propulsoare Noua interpretare in design-ul marcii

Ca raspuns al cererii pietei, Nissan a revigorat motorizarea si design-ul modelului Terrano II. Atasarea noului propulsor 3.0 DI Turbo, derivat din motorul care echipeaza Patrol GR, face ca oferta diesel a lui Terrano sa contina acum doua propulsoare

Noua interpretare in design-ul marcii nipone aduce un nou look mai impunator, venit parca sa estompeze intentiile de agresivitate, prezente la unii concurenti. Avem de-a face cu un ansamblu bara de protectie-grila radiatorului complet nou, iar priza de aer de pe capota a fost marita considerabil, pentru a imbunatati performantele turbinei de supraalimentare.

Pozitia de condus a ramas la fel ca la modelul anterior, fiind una dintre cele mai bune din clasa, iar oglinzile laterale ofera o buna panoramare a partii posterioare, fara a „ascunde” unghiuri moarte. Noua plansa de bord este acum mult mai primitoare, cadranele au fost restilizate, fiind mai lizibile si mai odihnitoare in conditii de luminozitate scazuta. Cadranul vitezometrului este limitat la 200 km/h, insa constructorul ne garanteaza o viteza de 170 km/h, care dealtfel am si atins-o pe autostrada Roma-Civitavecchia.

Pe consola centrala, am descoperit o instalatie CD player acompaniata de sase boxe, performanta si in acelasi timp indispensabila pentru calatorii de lunga durata. Echiparea de serie este buna, desi varianta de baza nu include sistem de climatizare.

Pe langa sistemele de siguranta activa ca ABS si EBD, Terrano II este singurul off-roader din segmentul mediu care a introdus combinatia dintre airbaguri laterale si tetiere active. Am mai fost impresionati si de noile scaune, mult mai confortabile la zdruncinaturile resimtite in teren accidentat. Scaunele si portierele au fost concepute din materiale de ultima generatie, mai aspectuase si mai rezistente la uzura. Tot pentru confortul pasagerilor, Terrano II are aplicat pe toate geamurile Sekurisol, un sistem care reduce patrunderea in habitaclu a radiatiei ultraviolete.

Pentru ca testarea unui propulsor dopat cu multi cai putere trebuia incadrata intr-un peisaj natural deosebit, Nissan a ales masivul Monte Romano din regiunea Toscana. S-a optat pe un traseu care a insumat aproximativ 600 de kilometri, preponderent off-road, unde nu au lipsit treceri ale cursurilor de apa, urcarea si coborarea unor creste cu panta accentuata si chiar traversari ale versantilor pe drumuri forestiere foarte inguste.

Totusi, punctul culminant a fost circuitul de trial, acolo unde am putut sa ne luam o portie buna de adrenalina. Mai mult, Autoshow a avut sansa sa participe si la training-ul cu pilotii de teste ai constructorului nipon, care ne-au vandut cateva ponturi pentru a putea stapani arta imblanzirii „scorpiilor” 4×4 in conditii extreme.

In urma testului putem spune ca noua motorizare de 3.0 DI Turbo aduce un plus de rafinament, o marire a perfomantelor tot-teren dar si o crestere substantiala a dinamicii pe asfalt. 3.0 DI turbo ni s-a parut deosebit de vanjos si nu foarte „guraliv” sau gurmand. Botezat ZD 30 Ti, noul propulsor Nissan face parte din ultima generatie, fiind un motor silentios care aduce un semnificativ plus la cuplu, reducerea consumului de combustibil si micsorarea emisiilor poluante.

Sub capota lui Terrano stau 154 CP atinsi la o turatiemaxima de 3600 rpm. Cuplu este puternic atingand valoarea maxima de 343 Nm la numai 2000 rpm in cazul transmisiei automata si 304 Nm la 1600 rpm pentru cea manuala. Noul propulsor va echipa ambele variante de caroserie, fiind produs in paralel cu actualul motor TD27Ti.

Sursa: www.autoshow.ro