O masina ceva mai in varsta, adica mai inteleapta, mai buna, mai grijulie cu cei din jur.
Clientul-tinta este tanarul care, in urma cu 12 ani, avea 20 si era la prima masina. Atunci aceasta era un RAV4; astazi, cand clientul are 32 de ani, ea poate fi tot o RAV4, pentru ca tanarul de odinioara este acum insurat si mai are si doi copii. O masina buna, dar pe care nu am inteles-o pe deplin – asta poate si pentru ca am doar 28 de ani, nu sunt insurat si nici copii nu am.
Din punctul de vedere al designului, nu am ce-i reprosa noului model. Imi place si gasesc ca se inscrie intr-o evolutie fireasca. Sincer, insa, nu sunt un fan al celor 7 locuri. Cine si cand va profita de acest avantaj? Iar daca stii ca te califici pentru transport de persoane, optezi pentru un LandCruiser, model care nu se va intimida niciodata in fata unui numar asa de mare de calatori. In cazul in care te decizi sa imbarci alte sase persoane intr-un RAV4, trebuie sa iei in calcul si eventualele bagaje ale acestora, care, in acest caz, se vor odihni in bratele proprietarilor, pentru ca portbagajul are dimensiuni simbolice. In configuratia cu cinci locuri, volumul portbagajului poate satisface pe oricine, chiar si pe o sotie intrata in febra cumparaturilor de sarbatori.
Interiorul impresioneaza placut atat prin spatiu, cat si prin calitatea materialelor, dar regret pe undeva aerul generatiei a doua, mai potrivit celor de varsta mea: era mai sportiv si te implica mai mult in relatia cu masina. Noul model a pastrat de la cel anterior tema ceasurilor. Am regasit un volan agreabil, care „arbitreaza” o directie cam asistata dar extrem de precisa, lucru ce contribuie la placerea condusului. Am ramas insa putin bulversat de aglomerarea de comenzi de pe consola centrala (in special cele ale sistemului de climatizare), datorita designului in alb si negru. Pozitia la volan este corecta, insa ceva mai inalta decat la vechiul model. In schimb, este necesara o minima perioada de acomodare cu schimbatorul de viteze, foarte precis dar prezentand in punctul mort cateva grade inclinare spre inainte fata de verticala. Tinuta de drum este buna, iar suspensiile sunt mai putin rigide decat la vechea generatie, fapt ce ii va bucura pe amatorii de confort.
Modelul testat de ProMotor era echipat cu propulsorul de 2,0 litri VVT-i, care dezvolta 152 CP la 6.000 rpm si 194 Nm la 4.000 rpm. Un motor bun, care insa trebuie sa se straduiasca pentru a face casa buna cu noul RAV4, caci trebuie sa puna in miscare 1.505 kg si nu are la indemana decat o cutie de viteze manuala cu cinci trepte. Se poate opta si pentru una automata cu 4 trepte, dar cred ca ideala ar fi cea cu sase. Faptul ca puterea maxima este atinsa la 6.000 rpm produce un pic de confuzie la volan, daca tinem cont ca avem de-a face cu un SUV. Daca am fi vorbit de Celica sau de MR2, acest aspect ar fi adaugat un punct la nota finala, dar in cazul de fata regula nu se aplica. Consumul este alt factor ce contribuie la numarul ridurilor aparute pe fata masinii. Producatorul anunta un consum mediu de 8,6 litri la 100 de kilometri, dar in test, in conditiile unui regim de utilizare cu tendinte spre economisire, masina ne informa ca degusta in medie 10,5 spre 11 litri la suta. O valoare corecta totusi, dar nu exegerati, pentru ca se ajunge relativ usor la 15-16 l/100 km. In schimb, am apreciat linistea ce domnea in masina la regimurile joase de functionare a motorului, ca si sunetul extrem de viril de la 6-7.000 rpm. O masina pe care o vreau, dar o vreau cu propulsor dieselÂ… si sper sa testez si acea versiune.
Citeste mai mult in ProMotor