Lumea sporturilor cu motor si cea a productiei de serie nu prea au multe in comun. Dar in acest peisaj auto-moto exista si exceptii, austriecii fiind una dintre ele. Daca vrei sa pilotezi modelul care a dominat podiumul in ultimii doi ani in raliul Paris-Dakar, nu trebuie decat sa mergi pana la primul dealer KTM si sa comanzi un 950 Adventure.
Scopul initial al celor de la Mattinghofen a fost acela de a crea un big enduro care sa respecte reteta: performante, anduranta, greutate redusa. Inginerii austrieci s-au apucat de lucru, iar la final au prezentat produsul spre testare. Acum, sa nu va imaginati poligoane de testare secrete si alte „conspiratii”. Cei de la KTM au dat dovada de spirit practic si au inscris cateva motociclete la startul celui mai dur raliu din lume, Paris-Dakar.
Nu cred ca exista o sesiune de testare mai completa decat cea oferita de natura. Motocicleta a confirmat, iar astazi o gasim in oferta KTM. A rezultat un enduro cu o greutate de 200 kg distribuita in mod egal fata/spate, propulsat de un V-Twin la 75 de grade, de 942 cmc. Motorul noului Adventure cantareste 56 kg, greutate care il plaseaza in topul celor mai usoare propulsoare din categoria sa. Poate va intebati de ce 75 de grade? Pentru ca inginerii austrieci au ajuns la concluzia ca este cel mai bun compromis intre dimensiuni compacte, fiabilitate si vibratii reduse.
Alimentarea se realizeaza prin intermediul a doua carburatoare de 43 mm, injectia de benzina fiind o solutie tehnica cu multe necunoscute pentru inceput. Cadrul este de tip grinda si include propulsorul ca element stresat, fiind realizat dintr-un aliaj crom-molibden. Garda la sol de 316 mm spune totul in privinta abilitatilor off-road.
KTM 950 Adventure are un singur defect: conduce la dependenta. O racheta sol-sol care zburda cu 150 km/h in off-road nu poate lasa indiferent pe nimeni.
Fisa tehnica
Pret: 9.990 euro fara TVA
Motor: 942 cmc, V-Twin la 75 de grade, 98 CP, 95 Nm
Transmisie: lant, 6 trepte
Dimensiuni: ampatament 1.570 mm, inaltime sa 920 mm, 189 kg
ProMotor