Potrivit unui sondaj Eurobarometru, românii intră, în mare parte, pe internet pentru a-și verifica poșta electronică, pentru a citi știrile online și pentru a folosi rețelele sociale.
Deși procentul românilor care cred că au abilitatea de a face online banking sau de a achiziționa produse online este de 48%, numărul celor care achiziționează efectiv bunuri sau servicii este de doar 20% și doar 10% fac online banking. Spre comparație, 69% din locuitorii țărilor UE afirmă că au abilitățile necesare, însă doar 53% fac cumpărături online. În schimb, europenii stau mult mai bine la online banking, folosit de 48% dintre cei chestionați.
Nici românii, nici cetățenii Uniunii Europene nu se tem de un eventual atac informatic. 56% dintre primii nu și-au schimbat parola niciodată în ultimul an, iar 53% dintre locuitorii UE nu și-au schimbat parola în ultimele 12 luni la poșta electronică, la rețelele de socializare sau la site-urile de online banking.
Principalele motive pentru folosirea scăzută a facilităților online (cumpărături, tranzacții financiare) furtul de date personale (32%), lipsa de încredere în comercianți (30%) dar și dorința de a vedea „pe viu”produsul achiziționat (35%).
Sondajul a fost efectuat în rândul a aproape 27.000 de persoane din toate statele membre ale UE, între care 1.000 de români.