Potrivit politistilor, anul trecut, 2700 de persoane au
decedat in accidente rutiere si alte cateva mii au suferit leziuni
grave sau au ramas infirmi in astfel de accidente.
Statisticile arata ca, de multe ori, autorii unor astfel de
accidente scapa fara sa execute pedepse cu inchisoarea, unii
alegandu-se doar cu amenda in baza deja celebrului articol
18 indice1, care vorbeste de inexistenta pericolului social
in cazul lasarii in libertate a faptuitorului.
Practic, daca ne referim doar la
autorii unor accidente mortale, 40% dintre acestia scapa de
puscarie. Daca ne referim la
soferii care au produs accidente grave soldate cu raniti,
statistica arata si mai prost: jumatate scapa de inchisoare.
Legislatia tarii noastre este una relativ blanda, comparativ cu
cea a altor state membre ale UE. „Exista un standard privind fondul
comun al infractiunilor la regimul rutier, ca anexa la Conventia
privind Interdictia Dreptului de a Conduce, ne-au declarat surse
din Politia Rutiera. Fiecare tara decide cum aplica
prevederile. La noi problema nu este atat legislatia, cat
modul in care magistratii o interpreteaza atunci cand
judeca„.
Citeste mai mult despre cum pedepsesc magistrati autorii unor
accidente grave, pe Gandul.info.