Ca să ne împliniţi dorinţa, aţi cumpărat peste 48.000 de jucării de pluş din magazinul IKEA din Bucureşti. Datorită vouă, acum ne pregătim deja ghiozdanele şi cărţile, iar copiii vor putea avea parte de o educaţie mai bună! 48.171 de jucării de pluş au fost cumpărate din magazinul IKEA din România în timpul campaniei Jucăriilor de Pluş desfăşurată între 4 noiembrie şi 29 decembrie 2012.
Pentru fiecare jucărie de pluş cumpărată, IKEA Foundation a donat câte 1 euro pentru proiecte educaţionale realizate de UNICEF şi Salvaţi Copiii. Magazinul s-a clasat pe locul 5 în lume, pe baza mediei vânzărilor per magazin şi pe locul 27 în topul magazinelor cu cele mai mari vânzări de jucării de pluş. Prin campania anuală a Jucăriilor de Pluş destinată îmbunătăţirii educaţiei, desfăşurată de compania IKEA, clienţii şi angajaţii IKEA din întreaga lume au strâns 9.300.000 de euro.
Această sumă va contribui la o educaţie mai bună a copiilor din Africa, Europa Centrală şi de Est şi Asia. Donaţia se va face prin intermediul IKEA Foundation şi este direcţionată către proiectele UNICEF şi Salvaţi Copiii. De la începutul campaniei, în 2003, IKEA Foundation a strâns aproape 57 de milioane de euro, care au contribuit la oferirea unei educaţii mai bune pentru mai mult de 10 de milioane de copii din 45 de ţări.
Donaţiile au ajutat programele UNICEF şi Salvaţi Copiii care formează profesorii în ceea ce priveşte metodele de predare, îmbunătăţesc sistemele de protecţie a copilului, asigură materiale educaţionale şi cresc rata de frecvenţă în şcoală. Fondurile donate către UNICEF vor finanţa iniţiativele ”Şcoli pentru Africa” în opt ţări şi ”Şcoli pentru Asia” în China. Fondurile donate către Salvaţi Copiii vor sprijini educaţia pentru copiii din grupurile cele mai marginalizate din Asia şi Europa de Est. În România, clienţii au avut şansa să se implice şi în iniţiativa “Donează de două ori” prin oferirea jucăriilor de pluş cumpărate către programe locale de caritate. Peste 1.244 de jucării au fost donate astfel către Salvaţi Copiii România. „