Jay-Z, rapperul cu cei mai multi bani

17 08. 2007, 15:52
Rapperul american Jay-Z s-a situat pe primul loc in topul Forbes al vedetelor de hip-hop cu cele mai mari castiguri in 2006. Jay-Z si-a castigat banii nu doar din muzica sa, ci si din productie muzicala, moda si alte afaceri de succes, informeaza Reuters. Jay-Z, pe numele sau real


Rapperul american Jay-Z s-a situat pe primul loc in topul Forbes al vedetelor de hip-hop cu cele mai mari castiguri in 2006. Jay-Z si-a castigat banii nu doar din muzica sa, ci si din productie muzicala, moda si alte afaceri de succes, informeaza Reuters.

Jay-Z, pe numele sau real Shawn Carter, a strans 34 de milioane de dolari in 2006, an in care si-a lansat albumul cu care a revenit pe scena, „Kingdom Come”. Mare parte din aceasta suma provine din castigurile casei sale de discuri, Def Jam Records, cu sediul in New York. De asemenea, iubitul lui Beyonce este proprietarul unui bar luat in franciza si detine actiuni la diferite companii.

In martie, Jay-Z, in varsta de 36 de ani, si-a vandut drepturile asupra marcii de moda Rocawear pentru 204 milioane de dolari, suma ce il va plasa cu siguranta in topul artistilor cu cele mai mari castiguri in 2007.

Pe pozitia a doua s-a situat rapperul 50 Cent, al carui nume real este Curtis Jackson. Cantaretul a castigat anul trecut 32 de milioane de dolari din muzica si afacerile in care este implicat. 50 Cent detine un studio de inregistrari si o afacere cu jocuri video, potrivit Forbes.

Pozitia a treia se afla Diddy, Sean Combs, numele sau real, detine casa de moda Sean John si un parfum al carui licenta a fost preluata de Estee Lauder. Diddy este si producator muzical la Mtv.

Timbaland s-a situat pe locul al patrulea , cu castiguri de 21 de milioane de dolari din colaborari cu artisti al genului. Timbaland mai detine si compania muzicala Mosley Music Group.

Topul este incheiat de Dr. Dre, care a castigat peste 20 de milioane de dolari din diverse afaceri, precum compania Aftermath Entertainment.

Editorul asociat Forbes, Lea Goldman, a declarat ca starurile hip hop sunt „maestri in a impune branduri si a face publicitate incrucisata”.

„Au înțeles cs succesul nu inseamns numai vanzarea de albume ci si vsnzarea unui stil de viata”, a adaugat aceasta. „Deci s-au implicat in imperii media care includ studiouri de inregistrări, firme de îmbrăcăminte, restaurante și baruri”, a mai spus Goldman.

Cosmin Bararu