Italian Weekend

Apropo.ro / 14.10.2004, 15:22
Italian Weekend
Desi primita controversat de catre FIA si de concurenta, in septambrie a debutat pe pista de la Imola noua diva a Campionatului GT: Maserati MC 12. In cursele rezervate masinilor de turism, Alfa Romeo a profitat de o noua suspensie fata si de sustinerea tifosilor pentru a domina

Desi primita controversat de catre FIA si de concurenta, in septambrie a debutat pe pista de la Imola noua diva a Campionatului GT: Maserati MC 12. In cursele rezervate masinilor de turism, Alfa Romeo a profitat de o noua suspensie fata si de sustinerea tifosilor pentru a domina autoritar in lupta pentru titlu. ProMotor a fost acolo.

Dupa 37 de ani de absenta, Maserati a revenit in lumea curselor pe circuitul de la Imola intr-un week-end insorit de septembrie, in fata propriilor suporteri, adunati in numar foarte mare (20.000). Avand in vedere palmaresul impresionant al lui Maserati in trecut si interesul pe care i-l acorda Luca Cordero di Montezemolo in cadrul grupului Fiat, echipa renascuta are trasat un viitor in cursele GT. Ramane ca Ferrari sa se ocupe de Formula 1, pentru a se evita concurenta interna.

De altfel, celebrul si charismaticul di Montezemolo a fost prezent pe pista pentru a ura noroc pilotilor, in aplauzele publicului entuziast, pentru ca, trebuie sa va spun, oamenii acolo sunt cu adevarat pasionati – si nici nu e greu sa fii asa, cand automobilismul iti curge prin vine. De ce? Pentru ca, de peste o suta de ani, generatii de italieni asista la curse de masini, pentru ca, de tot atatea generatii, au idoli in sportul cu motor si pentru ca, acolo unde sunt masini frumoase si rapide, sunt si femei frumoase, iar italienilor le plac femeile frumoase.

Una dintre acestea, Monica Sipsz, este team manager-ul echipei Autodelta, care inscrie modelele Alfa 156 in Campionatul European de Turisme.

Dar sa revenim la Maserati, a carui reaparitie in lumea curselor nu a fost prea entuziast primita de ceilalti concurenti si nici chiar de FIA. Fiind un campionat rezervat amatorilor, concurentii se temeau (si se tem) ca prezenta lui Maserati cu bugete mari si ambitii pe masura va duce la o dominare absoluta a acestei masini, fapt ce ar dauna specialitatii, in timp ce FIA nu era sigura daca masina respecta standardele impuse de regulamente, pentru ca trebuie spus ca exista doua regulamente in ceea ce priveste masinile GT.

Pe pista, noile Maserati s-au comportat ireprosabil, dispunand si de piloti de talia lui Johny Herbert si Mika Salo, ambii ex-Formula 1, obtinand locurile 2 si 3, in spatele Saleen-ului pilotat de germanii Bartels si Alzen.

Unul dintre aspectele cele mai interesante vis a vis de Maserati MC 12 este acela ca designul, extrem de reusit, a fost incredintat luiÂ… Giugiaro, fapt inedit in cazul unei masini de curse, la care forma urmeaza functia.

Gazdele noastre, cei de la Autodelta, se aflau in ipostaza de chalengeri, fiind dominati pe parcursul sezonului de pilotii echipei BMW, asa incat pe pista de la Imola trebuia sa ofere neaparat ceva numerosilor tifosi din tribune.

Au dezvoltat o suspenie fata noua si au pornit la atac, beneficiind si de lestul de 40 de kilograme cu care erau ingreunate masinile rivale.

Rezultatul a fost revenirea in pole position a lui Fabrizio Giovanardi, dupa o asteptare de doi ani. Acest rezultat excelent a prefigurat dominarea Alfelor, care au castigat ambele curse; mai mult, ele au monopolizat podiumul in prima cursa, Giovanardi fiind urmat de Tarquini si Farfus jr. Gratie acestui rezultat, Giovanardi a revenit in cursa pentru titlu, cu doar trei etape inainte de finalul campionatului.

Bucurie mare in randul zecilor de mii de italieni prezenti in tribune si in frumosul parc aflat in interiorul circuitului.

Culmea este ca in unele zone, la doar 15-20 de metri de pista, se afla superbe resedinte, unde, in timpul cursei, e posibil sa vezi o gospodina care pregateste mancarea in bucatarie, ascultand muzica motoarelor ambalate la maximum. Mi-l inchipui pe sotul ei cum sta linistit in sufragerie urmarind un meci de fotbal si o mai si intreaba pe sotie cine e primul. Iar aceasta, dupa o scurta privire pe geam, raspunde: Alfa lui Giovanardi, iubitule!

Edwin Keleti

ProMotor

Tags: