IQOS şi Qreator by IQOS susţin creativitatea prin parteneriatul cu Romanian Design Week
Ediţia Romanian Design Week din acest an este una specială şi îşi propune să scoată în evidenţă rolul esenţial al designului în proiectarea unui viitor mai bun, într-o perioadă în care creativitatea a devenit mai importantă ca niciodată. Tema evenimentului este „schimbarea” – CHANGE 2.0, temă anunţată încă de la începutul anului şi actualizată cu proiectele şi iniţiativele industriilor creative în perioada pandemiei. Expoziţiile din cadrul Romanian Design Week îşi propun să investigheze procesele şi contextele care generează schimbare, să chestioneze rolul designului într-o economie circulară, să prezinte proiecte, materiale şi procese inovatoare, precum şi cele mai relevante exemple de design experimental, conceptual şi incluziv.
„Prin parteneriatul cu Romanian Design Week, IQOS şi Qreator by IQOS continuă să fie alături de comunitatea creativă din România, care are nevoie mai mult decât oricând de parteneri de nădeje”, a declarat Dragoş Bucurenci, Director de Comunicare al Philip Morris România.
Instalaţia concept IQOS World: O nouă perspectivă va fi prezentată la Combinatul Fondului Plastic din Bucureşti în perioada 11-20 septembrie, iar seria de expoziţii prezentate în premieră în România, care documentează evoluţia designului din perspective culturale internaţionale, sub numele Design Flags va fi găzduită de Qreator by IQOS, între 13 şi 20 septembrie.
IQOS World: O nouă perspectivă reprezintă dialogul vibrant dintre prezent şi viitor şi foloseşte designul şi tehnologia pentru a deschide o conversaţie despre noi perspective. Regândirea spaţiului fizic, mixul de materiale, sunete sau lumini contribuie la crearea unei experienţe suprarealiste în care vizitatorului i se aminteşte despre puterea alegerilor personale şi despre cum acestea ne pot influenţa viitorul.
Cele şapte expoziţii din cadrul Design Flags documentează evoluţia designului din perspective culturale diverse şi din ţări diferite. Publicul va putea admira postere stradale din Madrid, care explorează istoria oraşului, afişe ale Asociaţiei Designerilor Grafici Maghiari, dar şi colecţiile finaliste ale concursului demarat de Comitetul Olimpic Ungar pentru uniformele sportivilor ce urmau să participe la Olimpiada de la Tokyo de anul acesta. La acestea se adaugă Future Food Formula, instalaţia interactivă creată de Chloé Rutzerveld, food designer, expoziţiile de design de produs Made in CZ / Found in RO, care includ obiecte fabricate în Cehoslovacia şi atât de prezente în viaţa cotidiană românească înainte de Revoluţie, sau Portugal Normal, o colecţie de obiecte care au potenţialul de a contura o estetică specifică culturii portugheze şi care au intrat deja în memoria colectivă portugheză. Astfel, Qreator by IQOS îşi continuă misiunea de a fi #homeofcreativity, de a inspira şi a influenţa modul în care este percepută creativitatea.
„Schimbarea, tema de anul acesta a Romanian Design Week, se potriveşte cu misiunea Philip Morris International de a construi un viitor fără fum. Schimbarea este în ADN-ul companiei noastre: ne-am propus să înlocuim ţigările cu alternative mai bune la continuarea fumatului, cum este IQOS, cât mai curând posibil. Romanian Design Week este o bună ocazie să celebrăm schimbarea care este posibilă prin inovaţie, creativitate şi tehnologie, valorile care caracterizează brandul IQOS.”, a mai spus Dragoş Bucurenci.
În ultimii patru ani, IQOS şi Qreator by IQOS au fost susţinători activi ai proiectelor culturale şi creative din Bucureşti şi din ţară. Dacă în 2019, spaţiul Qreator a găzduit 327 de evenimente şi a avut 38.790 de vizitatori, iar IQOS a susţinut peste 20 de evenimente cu temă culturală sau creativă, 2020 a însemnat o regândire a evenimentelor cu public, fie mutarea lor în mediul online, fie organizarea în condiţii de protecţie adaptate perioadei prin care trecem. Cele 13 evenimente live (concerte, spectacole de teatru, talk-uri) organizate online sub umbrela Qreator – Home Together Edition au fost vizionate de peste 1.700.000 de persoane, iar comunităţile creative au primit sprijin şi prin proiectele „Acasă la Qreatori” (colaborare cu şapte ilustratori români) şi Qollection (colaborări creative cu designeri în curs de afirmare care se desfăşoară pe întreaga durată a anului 2020). IQOS a fost partener al Galei Gopo, al TIFF şi al seriei de talk-uri organizate de IAA (International Advertising Agency). La acestea se adaugă acum Romanian Design Week.