Odata cu salonul de la Detroit, Lexus a prezentat noul LS. Acesta este primul model de lux al japonezilor disponibil in doua variante: cu ampatament scurt, care este o idee mai mare decat predecesorul sau (5,030×1,875×1,475 mm) masurand 2,97 m, si versiunea lunga (LS460L) al carui ampatament este mai mare cu 12 cm. Cu toate ca masina a crescut in dimensiuni, Lexus n-a facut eforturi pentru a avea cel mai mare model de pe piata, atat Seria 7, cat si Mercedes S-Class fiind mai voluminoase. În schimb, niponii au scos asul din maneca in ceea ce priveste partea tehnica. Astfel, in premiera mondiala pe un autoturism de serie apare o cutie automata cu nu mai putin de 8 trepte. Utilitatea atator trepte este mai mult decat discutabila, din moment ce orice cutie cu 5 rapoarte satisface nevoile uzuale de dinamica si consum de pe piata. Se pare ca acest numar 8 este, in primul, o arma redutabila de marketing. Un aspect la fel de important este faptul ca motorul V8 al navei amiral japoneze a castigat in cilindree (4,6 litri) si putere (380 CP), cu toate ca nu stabileste noi standarde in clasa. Oricum inarmarea sporita din clasa de lux nu-si are rostul, 500 Nm de cuplu si o acceleratie de 5,5 s pana la 100 km/h satisfacand cele mai multe nevoi. Atentia inginerilor s-a indreptat mai degraba spre a accesoriza la maxim masina, care astfel va un hotar de tehnologie si rafinament. ECB, EPS, VSC, BA, EBD – sunt acronime aflate sub controlul unui alt sistem electronic integrat: VDIM, care are menirea sa faca din LS cea mai sigura limuzina din lume, fara ca soferul sa simta ceva din interventiile sale.
Citeste mai mult in ProMotor