Desi exista pareri care sustin contrariul, oamenii de stiinta
britanici afirma ca elevii sau studentii care invata cu
putin timp inaintea unei lucrari sau a unui examen au rezultate mai
bune decat cei care invata din timp.
Explicatia data de acestia consta in faptul ca cei doi hormoni
secretati in situatii stresante – adrenalina si
cortizolul – contribuie la fixarea extrem de eficienta a
informatiilor. In plus, existenta unui termen-limita
produce schimbari la nivelul creierului, marind capacitatea de
invatare a studentilor.
„In situatii stresante, in organism creste nivelul de zahar,
grabind metabolismul, fapt ce ajuta la o mai buna fixare a
informatiilor”, spune Hans Reul, autorul cercetarii.
Un alt membru al echipei de cercetare, Florinda Golu, spune ca
stresul mareste capacitatea de a gasi solutii optime in
situatii dificile. „In cazul unora, creativitatea atinge
cote maxime doar in situatii de stres. Asa cum exista persoane care
uita tot atunci cand se afla in fata unui examen sau a unui sef,
unele persoane se descurca extrem de bine cand trebuie sa iasa din
situatii-limita”, a spus aceasta.