Interviul interactiv
In cursul unui interviu, pe langa intrebarile pe care le-am prezentat pana acum, poti fi pus in situatia de a ti se cere sa rezolvi o situatie virtuala. Angajatorul va urmari exact cum analizezi toate datele oferite, cum iti organizezi un plan de idei si cum te pregatesti sa iei o decizie. Iata cateva strategii pentru a fii pregatit sa faci fata in acest caz:
1. Ia notite.
In timp ce interlocutorul tau iti prezinta cazul, noteaza-ti cu atentie datele importante (cifre, …etc). (Nu uita niciodata sa-ti iei ceva de scris si o mapa la interviu). Nu cred ca ai vrea sa-l pui pe cel din fata ta sa repete mai tirziu ce ti-a prezentat deja.
2. Pune intrebari.
Intervievatorul tau asteapta sa pui intrebari – atatea cate iti sunt necesare sa-ti faci o imagine clara asupra situatiei in cauza. Multi candidati fac marea greseala sa nu puna intrebari, uneori din frica de a nu parea ignoranti, alteori pentru a nu-l „plictisi” pe cel din fata lor. Din contra, nepunerea acestor intrebari poate fi o greseala fatala.
3. Fii pregatit sa preiei conducerea discutiei.
Vei observa ca interlocutorul tau va ghida mereu firul discutiei spre domeniile dorite de el, dar fii pregatit sa preiei controlul acesteia in caz ca anumite aspecte nu sunt clare si se tinde trecerea peste ele. Daca nu esti sigur de ceva, intreaba pur si simplu. Poti spune de exemplu „Date fiind cele prezentate de Dvs. pana acum, as vrea sa aflu mai multe elemente pentru a clarifica relatia dintre clientul respectiv si partenerul sau. Sper ca nu aveti nimic impotriva.” In acest mod poti ghida tu mai departe firul discutiei, fara a te pune efectiv in rolul celui care pune intrebarile.
4. Nu face presupuneri !
Pus in fata unui caz la un interviu, nu trebuie sa-ti dai niciodata cu parerea. Trebuie sa te pui in situatia unui consultant care se documenteaza in legatura cu cazul de fata. Poate fi evident din context ca nu exista nici un plan de actiune (altfel de ce ar mai necesita atata analiza ?), dar trebuie sa intrebi daca acesta exista. Trebuie sa intrebi daca firma a mai fost confruntata cu o asemenea situatie sau daca alte firme de profil au fost si ce masuri s-au aplicat. Interlocutorul tau e foarte probabil sa nu-ti dea aceste informatii, dar cu siguranta va fi impresionat ca ai pus aceste intrebari.
5. Mentine contactul vizual.
Intotdeauna trebuie sa mentii un contact vizual direct cu cel din fata ta. Contactul vizual este critic in momentul in care raspunzi la intrebari – demonstreaza incredere si poate confirma nonverbal ceea ce spui. Imagineaza-ti ca mai tirziu vei fi pus sa faci o demonstratie a unui proiect personal in fata catorva directori. Si acolo va trebui sa raspunzi sigur la intrebari! [sursa: myjob.ro ]