Primul sezon, cel mai votat, atingând performanţe record la nivel mondial al oricărei serii din istoria reţelei de cablu din SUA, s-a încheiat cu Madison, Travis şi familia lor extinsă refugiindu-se temporar pe proprietatea îngradită de garduri cu vedere la ocean a lui Strand. Pe masură ce tulburările civile continuă să crească, iar zombi preiau oraşul, Strand se pregăteşte să scape cu „Abigail”, iahtul său ancorat la mal.
În interviul exclusiv, Dave Erickson dezvăluie pentru prima data unele detalii interesante despre noul sezon.
– Cum este “Fear the Walking Dead” diferit de „The Walking Dead” şi cât de uşor este să îţi placă ” Fear ” dacă n-ai mai văzut „The Walking Dead”?
Dave Erickson: Este cu siguranţă uşor, şi nu trebuie să ştii nimic despre „The Walking Dead” pentru a deveni dependent de „Fear”. Vorbind cu o mulţime de oameni – cu actorii, producătorii şi unii telespectatori – toţi sunt de acord că modul în care am abordat povestea nu necesită să aveţi o cunoaştere prealabilă a benzilor desenate sau a altor serii. Dar noi am structurat în aşa fel încât, dacă eşti un fan al romanelor grafice originale şi te uiţi la „The Dead Walking”, veţi recunoaşte imediat mitologia şi veţi vedea cum poveştile sunt stratificate. Dar, veţi aprecia, de asemenea, atât abordarea diferită pe care o are „Fear” cât şi punctul de vedere diferit.
Pentru primul sezon, am vorbit destul de mult despre ideea că noi acoperim intervalul de timp în care Rick Grimes a fost în comă, încă de la începutul serialului „The Walking Dead”. Telespectatorilor li s-a proiectat o imagine cu ceea ce a ratat. Dar dacă te uiţi de fapt, la defalcarea sezonului unu din „Fear”, nu a fost un caz de a pune capăt pe un cadru definitiv în finala de la care ai putea tăia în Georgia odata ce Rick era pe cale să se trezească.
Dacă te uiţi la calendar, suntem de fapt, încă timid în acel moment de câteva săptămâni. Deci, ce este interesant la modul în care am structurat primul sezon şi cum ne-am îndreptat către al doilea sezon, familia noastră a fost relativ izolată. Ei credeau că lucrurile se reparau în lumea de afară. Aşadar, si-au dat seama ca nu este aşa atunci când au văzut că lucrurile se destramă într-un mod profund. Am trecut de la starea de conştientizare cum că lucrurile scapă de sub control şi că lumea se schimbă în primele episoade până la apariţia Gărzii Naţionale şi, în esenţă, să fie blocaţi într-un lagăr de internare. Asta este ceea ce e grozav în sezonul doi : bula a explodat ! Ei au trebuit să fugă de ceea ce au crezut iniţial a fi siguranţa armatei şi s-au regăsit pe coasta dezolantă, dezastrul fiind present pretutindeni. Aşa că, familia noastră extinsă trebuie să vadă exact cât de rău stau lucrurile. Cât de
departe s-a răspândit ? Este ceva ce pune stăpânire pe întreaga ţară? Întreaga lume ? Care îi pune într-o poziţie foarte interesantă în condiţiile în care au învăţat foarte multe unul despre celălalt şi despre felul lor de-a fi, pe tot parcursul sezonului unu şi ceea ce ei sunt pregătiţi să facă atunci când lucrurile merg din ce în ce mai rău – dar cât de departe vor merge pentru a pune acest lucru în practică?
– Fiecare familie, din primul sezon a experimentat o imensă pierdere. Îi va uni în acest al doilea sezon şi îi va ajuta să îşi dea seama cum să supravieţuiască ?
Ei bine , este interesant pentru că unul dintre lucrurile importante pentru Robert Kirkman când am început să dezvoltăm drama, a fost tema violenţei şi modul în care fiecare dintre personaje s-au apropiat . Şi asta nu înseamnă doar „decesele ” celor infectaţi dar şi cum fiecare dintre personaje reacţionează atunci când trebuie să omoare pe cineva infectat.
Până la sfârşitul sezonului unu, personajele au întâlnit o hoardă de zombie şi cei mai mulţi dintre ei ( cu excepţia lui Travis , Chris şi Alycia) au trebuit să se lupte cu un infectat şi au omorât câte unul. Aşa că devine o chestiune atât a efectelor violenţei, cât şi despre moralitatea fiecărei persoane – cum vor învăţa să proceseze în timp ce ne îndreptăm spre sezonul doi?
De asemenea, ei au asistat la ceea ce este echivalent cu căderea Los Angeles-ului. Scenele în care conduc printr-un oraş pustiu şi abandonat, un Los Angeles mort, înseamnă că ei îşi părăsesc casa. Şi-au pierdut casele, prietenii, vecinii şi este o situaţie catastrofală. Cred că iniţial, toţi sunt destul de şocaţi de situaţie, apoi devine mai mult despre legăturile pe care le dezvoltă şi desigur, relaţiile lor cu violenţa.
Acum, în sezonul doi, au aterizat pe barca Strand, pe „Abigail”, şi ceea ce vom realiza, foarte repede cum trecem de primele două episoade, este faptul că nu sunt singurii cu această idee strălucită. Ei nu sunt singurii care au decis să devină refugiaţii din Los Angeles şi să fugă pe apă. Asta va crea conflicte suplimentare. Va fi dublu: ce fac ei atunci când se confruntă cu infectaţii şi ce vor face atunci când se vor confrunta cu alţi supravieţuitori? Cum se apropie de ei şi unde se află cel mai mare pericol?
– Strand a declarat la sfârşitul sezonului unu : ” Singurul mod de a supravieţui unei lumi nebune este să îmbrăţişeze nebunia”. Aşadar cum se va desfasura de fapt sezonul doi ?
Cred că o temă mare pentru sezonul doi din „Fear” este că, odată ce am stabilit că lumea a plecat, odată ce am stabilit că nu există nicio cale de întoarcere, ce fel de persoane vor deveni fiecare dintre personaje? Vor fi mâncate şi consumate de apocalipsă sau îşi vor schimba natura lor de bază. Pot ei într-adevăr să continue să lupte împotriva ei şi să încerce să îşi menţină umanitatea? Asta a fost ceva ce am început în primul sezon, în special cu Travis, şi cred că vom vedea în continuare în sezonul doi. Unul din lucrurile pe care atât Liza şi Madison l-au spus despre Travis, a fost ca dacă el ar trebui să pună pe unul dintre ei jos, l-ar distruge. Cred că una dintre cele mai interesante întrebări pentru acest sezon este, această acţiune l-ar dărâma sau ar fi capabil să-i ţină împreună, nu doar pentru sine, ci pentru Chris, în special, care tocmai şi-a pierdut mama?
Este o renaştere fragilă, dar violentă pentru fiecare dintre personajele care trec în sezonul doi şi cred că veţi vedea elementele acelui tip de „nebunie” în cateva personaje – Nick, Travis, Daniel.
– Vorbind despre Daniel Salazar (jucat de Ruben Blades), au existat unele momente foarte întunecate despre trecutul lui asupra cărora s-a aluzie în primul sezon . Vor mai fi astfel de momente nedescoperite în timpul sezonului doi şi cum va afecta relaţia cu fiica sa, Ofelia (Mercedes Mason)?
Într-un sezon, am ajuns la concluzia că Daniel nu a fost cu siguranţă un frizer umil. Adevărul este că el este de fapt autorul unor atrocităţi; el a comis unele acte cu adevărat violente în trecutul lui. Soţia lui Griselda ştia. Ea nu ştia neapărat detalii, dar ea ştia. Era dispusă să-l susţină şi chiar să-i ofere dezlegarea, dar acum a dispărut. Fiica lui, Ofelia, abia devenită conştientă de această parte a lui şi îl condamnă. Ofelia şi-a petrecut o mare parte din viaţa ei ca fiind protectoare a părinţilor emigranţi, având sentimentul că au fost un pic mai înapoiaţi, că ei erau de „modă veche” şi că au luptat să se adapteze în viaţa lor, în Statele Unite.
Ea, într-adevăr a dedicat o mulţime de energie şi de timp încercând să aibă grijă de ei, iar acum ea a ajuns să înţeleagă faptul că erau cu mult mai capabili decât ea a crezut vreodată. Ea realizază că nu are nicio idee cine erau cu adevărat părinţii ei, sau care este tatăl ei acum. Încearcă să înţeleagă cine este el, în timp ce acesta caută un fel de răscumpărare şi iertare. Ea se uită la tatăl ei, se uită la ce s-a întâmplat cu mama ei şi într-adevăr vede păcatele tatălui. Din punct de vedere emoţional, există o mare încărcătură de evenimente şi întâmplări în sezonul doi, pentru această familie. Din punct de vedere emoţional, se întâmplă multe în familia aceasta în sezonul doi.
– Nick (interpretat de Frank Dillane ) are parte de o revelaţie la finalul primului sezon, el a admis că trăia în propria apocalipsă, fiind un dependent de droguri, iar acum şi alţii au început să-l ajungă din urmă . Cât de important este acest lucru pentru dezvoltarea personajului său în sezonul doi ?
Este o mare parte a dezvoltării sale. La sfârşitul sezonului trecut, Nick are, în esenţă, un moment de luciditate. El vede cum lumea se destramă şi, pentru prima dată el se lasă de droguri. El nu va fi în măsură să-şi procure din nou. Aşa că, îşi dă seama că este o persoană care ar fi trebuit să fi murit de multe ori în viaţa sa dinaintea apocalipsei, iar acum trebuie să se întrebe cum şi de ce a supravieţuit.
Cred că are un anumit sentiment de uimire şi de fascinaţie. Este foarte intrigat de ceea ce se întâmplă acum în jurul său. El este într-adevăr intrigat de morţi, crezând cu tărie că i s-a dat o a doua şansă în această lume nouă. Pentru că el este mai degrabă adeptul unui mod de a trăi marginalizat, se simte confortabil în această lume nouă. Deci, este o oportunitate pentru ca el să privească apocalipsa printr-un filtru pe care noi nu-l vedem în altă parte. A avut o experienţă diferită, acea presiune pentru a supravieţui, iar acum el are un punct de vedere foarte diferit.
– Infectaţii în serialul „FEAR” sunt într-o stare mai mică de degradare decât zombi în serialul „The Walking Dead”. Cum afectează modul în care personajele reacţionează la ele?
Ei bine, suntem un pic mai departe de-a lungul sezonului doi, astfel ei au putrezit mai mult şi s-au atrofiat un pic. Există alţi factori şi diverse elemente. Suntem în apa sărată a oceanului şi sub un soare fierbinte. Aşadar, veţi vedea un progres în aspectul lor, dar fundamental au devenit recent infectaţi şi este foarte dificil să omori unul. De fapt umanizăm pe cei infectaţi şi vrem să arătăm presiunea şi greutatea care apasă personajele noastre când sunt puşi în situaţia să-i elimine.
Unele dintre personajele noastre încă mai doresc să recunoască infectaţii ca având un anumit grad de umanitate şi probabil, inteligenţă sau înţelegere. Am avut prima serie de zombi la sfârşitul sezonului trecut şi vom avea cu siguranţă mai mulţi infectaţi în acest sezon. Dar, noi încă mai păstrăm ideea că Robert a stabilit – noi nu dorim ca morţii să devină doar „carne de tun”. Cred că adaugă o perspectivă reală poveştilor pe care le putem explora. Deci, chiar dacă aceştia arată mult mai dizgraţioş, vrem să păstrăm calităţile lor umane.
– De ce este important ca infectaţii să nu devină pur şi simplu „carne de tun”?
Dave Erickson: Ceva ce este foarte interesant despre întregul gen, este că se poate proiecta orice anxietate umană, orice fobie sau orice frică de strigoi. Lucrînd cu zombie, ai posibilitatea de a înfrunta propriile temeri şi de a ţi le învinge. Ceea ce permite acest gen de film cu zombi, este că ai posibilitatea de a înfrunta propriile temeri şi de a le învinge.
Eu cred că există un efect purificator: îţi permite să iei toate lucrurile pe care le uraşti şi toate lucrurile care te ţin treaz noaptea, să le îndepărtezi pentru totdeauna. De asemenea, dorim să evităm o situaţie în care pur şi simplu avem o mare masă de infectaţi doborâţi, fără un impact real asupra personajelor . Fundamental, trebuie să se întâmple ceva emoţional . Ori de câte ori există un fel de interacţiune cu cei morţi, vrem să vă asigurăm că serveşte unui scop sau dezvoltă o temă pentru personajul implicat care duce povestea mai departe. Violenţa ar trebui să afecteze personajele care le săvârşesc exact cum li se întâmplă celor infectaţi atunci când sunt doborâţi.
– Cum a fost să filmezi în Mexic ?
Ei bine, la filmarea în Baja, avem un echipaj care este parţial american alături de o mulţime de tehnicieni şi artişti care au ieşit din Mexico City şi o mulţime de oameni care lucrează la nivel local în Baja. A fost un efort uriaş şi, din câte îmi amintesc, nu s-a mai făcut aşa ceva pentru televiziune înainte. Era un teritoriu nou pentru noi toţi, pentru scriitori, pentru regizori, pentru toţi producătorii şi pentru reţea. Asta-i un sentiment de satisfacţie şi cred că vom da publicului o experienţă pe care nu a mai avut-o înainte.
” Fear ” este un spectacol cu adevărat diversificat şi este foarte important pentru noi. Când am filmat în Los Angeles, a fost în partea estică de Los Angeles, explorând vecinătăţile care nu apăreau la televizor sau în filme de prea multe ori. Lucrând în Mexico, a continuat această temă. A fost grozav să lucrez cu regizori mexicani, scriitori şi Bernardo Trujillo, designerul nostru de producţie, are sediul in Mexico City si el s-a remarcat prin energia şi perspectiva unică, de nepreţuit.
Cred că diversitatea este adânc înrădăcinată în întregul spectacol. Avem o distribuţie şi un echipaj diversificat şi incredibil, ceea ce ne oferă un avantaj foarte interesant şi o perspectivă diferită. Se face pentru un spectacol cu adevărat bogat.
– Mai este ceva ce aţi dori să împărtăşiţi cu fanii despre următorul sezon ?
Cred că întrebarea cea mai intrigantă este aceasta: Ştim cu toţii că vom fi pe o barcă pentru că asta am văzut la sfârşitul primului sezon, dar … încotro se vor îndrepta personajele?
Cred că ne vom da seama repede că oceanul nu este mai sigur decât pământul şi că există un nivel foarte mare de adversitate şi ameninţare pe apă. Forţează personajele să îşi stabilească destinaţiile.
Dar, unde va fi? In Nord către Vancouver sau spre Sud până la Cabo ? Aceasta este o barca ce are o capacitate incredibilă într-adevăr şi un rezervor plin de combustibil, astfel , în mod practic , aceasta poate traversa Pacificul, peste 3.000 de mile sau mai mult de atât şi vor ajunge în Hawaii. Am putea chiar filma zombi în paradis !!! [Rade ].
Aceasta este întrebarea interesantă pentru primele câteva episoade ale noului sezon: ce port pot găsi personajele şi când vor ajunge acolo, vor fi în siguranţă sau nu ?
Primele şapte episoade din cele 15 ale sezonului 2 din serialul Fear The Walking Dead, vor fi difuzate în premieră exclusivă la AMC, începand cu 11 aprilie de la ora 04:00 si 23:00.
“Talking Dead,” spectacolul plin de viaţă găzduit de Chris Hardwick, va fi văzut împreună cu fiecare episod din “Fear the Walking Dead” şi va fi difuzat în mod exclusiv , pentru prima dată în majoritatea pieţelor AMC Global, pe tot parcursul sezonului doi. Hardwick va primi membrii, producătorii şi oaspeţii pentru a sărbatori şi pentru a vorbi despre cel mai recent episod ” Fear „, va prezenta detaliile din spatele scenei şi va acorda interviuri.