Actriţa de origine indiană Manjinder Virk s-a născut în 1975 în Coventry, Marea Britanie, într-o familie de emigranţi indieni care au părăsit ţara natală la începutul anilor `70. A început să joace în piese de teatru la Belgrade Youth Theatre, în Coventryşi a studiat dans contemporan Universitatea De Montfort, din Leicester. Debutul în producţii TV a fost în 1999, în serialul Holby City. A mai jucat în serialele The Bill, Swiss Toni, Green Wing, The Ghost Squad, Doctors, Famous Last Words, Skins, Monroe, Hunted, Ordinary Lies şi altele.
Cum te-ai pregătit pentru rolul medicului patolog din serialul „Crimele din Midsomer”?
Înainte de începerea filmărilor, am mers la o expoziţie uimitoare despre patologie şi am cunoscut un expert patolog, Dr. Peter Dean, care este genial: extrem de amuzant şi de treabă, cu toate că a văzut lucruri incredibiLe. În primele luni, am văzut lucrurile altfel. Am început să urmăresc procesul lui Oscar Pistorius, mă interesau brusc detaliile cazului. În timp ce înainte eram uşor plictisită de chestiile astea, care acum mă fascinează total. Ascult ştirile altfel acum.
Cum te-ai simţit alăturându-te unei echipe atât de iubite de fani?
A fost foarte interesant şi uşor stresant, pentru că îţi dai seama cât de iubit e serialul şi căt de mult face parte din cultura contemporană. Nu am mai jucat în nicio producţie de o asemenea amploare înainte. Toată lumea cu care am vorbit are o slăbiciune pentru „Crimele din Midsomer”, e genul acela de serial. Cred că serialul se reinventează subtil, fără a pierde nimic din ceea ce este. Nu încearcă să fie altceva şi asta le place telespectatorilor. Poveştile sunt extrem de complexe, iar crimele şi intrigile sunt pline de imaginaţie.
Ce părere ai despre personajul tău, medicul patolog Kam Karimore?
Munceşte foarte mult şi este foarte competitivă. Este pasionată de ceea ce face, dar cred că a trebuit să muncească foarte mult pentru a ajunge acolo unde aste acum. Competitivitatea ei poate acoperi faptul că, de fapt, e foarte încrezătoare în ea însăşi şi e un pic tocilară când vine vorba despre munca ei. Lui Kam îi place să fie cea mai bună şi cred că, la început, îl respectă imediat pe Barnaby, despre care crede că îşi merită respectul, în timp ce pe Nelson… nu îl desconsideră, dar ştie că îi este egal. Competiţia asta dintre ei este distractivă, e ca cea dintre doi fraţi. Dar e şi afecţiune în relaţia dintre ei. Cred că are un punct slab când vine vorba despre Nelson.
Rolul tău implică o multitudine de termeni ştiinţifici. Cum te descurci Manjinder cu aceştia?
Cu cât citeşti mai multe, cu atât înţelegi mai bine limbajul şi nu te mai intimidează atât de mult. Când citeşte doar fragmente de dialog, par a fi în altă limbă, dar dacă ai studiat medicina, vin natural, deci trebuie să te gândeşti că pentru Kam totul vine natural, studiind asta atât de mult timp. Din fericire, am mai jucat rolul unui neurochirurg înainte şi aveam o mulţime de termeni medicali de învăţat şi făceam operaţii în timp real. Aveam un neurochirurg la filmări tot timpul şi chiar am învăţat cum să fac o operaţie. Iniţial poate fi intimidant, eram tot timpul pe Google şi mă uitam cum se pronunţă cuvintele şi ce înseamnă, dar imediat după ce le înţelegi, pricepi contextul situaţiei în care sunt folosite. În mod ciudat, chiar îmi plac scenele pline de dialog greu, chiar dacă pot fi dificile uneori.
Uneori, în „Crimele din Midsomer” se întâmplă tot felul de lucruri surprinzătoare, cum faci faţă provocărilor?
Fac orice, trebuie doar să mă anunţe cu ceva timp înainte! Ceea ce nu s-a întâmplat într-un episod în care Manjinder şi Gwilym Lee, care îl joacă pe sergentul Charlie Nelson, au jucat tenis… Nu mai jucasem tenis niciodată, dar în scenariu scria «Kam serveşte minunat». Aşa că am fost la un curs de 45 de minute şi mi-am exersat serviciul. Am filmat scena, am servit şi regizorul spune «În regulă… O să servească Gwilym, tu nu te descurci prea bine». A fost chiar distractiv, pentru că loveam mingea de fiecare dată, dar o dădeam peste gard, în echipă, iar la un moment dat Neil a crezut că o să fie lovit şi până şi Sykes, câinele, a făcut o grimasă!
Eşti actriţă, dar scrii şi scenarii şi regizezi, ai fost premiată pentru scurtmetrajul „Out of Darkness”, cu Tom Hiddleston. Ce ai învăţat, mai exact, la filmări?
Încerc, în timpul meu liber de pe platouri, să învăţ câte ceva despre ce face fiecare om din echipă, să fiu informată. În rulota mea, scriu sau vorbesc cu echipa de cameramani şi, inevitabil, am învăţat multe. O să îmi folosească toate când voi regiza sau voi scrie următorul meu proiect. Clar mă va ajuta la scris, pentru că aceste scenarii sunt atât de complexe. Acum îi apreciez şi mai mult pe scenarişti. Este foarte complicat să încerci să scrii o poveste de 2 ore, cu atât de multe personaje care sunt potenţiali criminali, ţinând publicul cu sufletul la gură. Eu n-aş putea face asta!
Urmăriţi ultimul episod al serialului Crimele din Midsomer, sezonul 18, marţi, 2 august, la 21:00, numai la DIVA.