Piața serviciilor de televiziune prin Internet (Internet TV) va ajunge în 2011 la 5,79 miliarde de dolari, de aproape 14 ori mai mare decât în 2006, când valora 422,7 milioane de dolari, reiese dintr-un studiu publicat de iSuppli.
Dupa ce piața acestor servicii a început sa evolueze, într-un ritm mai redus, deocamdata, iSuppli apreciaza ca rata de creștere se va accelera, mai ales ca tot mai multe echipamente, cum ar fi televizoarele, DVD playerele, consolele de jocuri, iPod, sunt conectabile la Internet.
Astfel, serviciile Internet TV vor face din calculatorul personal principalul mijloc de recreere al consumatorului: televizorul din sufragerie. Dintre noile servicii digitale importante aparute în ultima perioada, seviciile Internet TV ofera atât provocari, cât și oportunitați companiilor implicate în distribuția video cu valoare adaugata.
„În prezent, serviciile video disponibile pe Internet sunt dominate de știri, „consumate” într-un format video redus pe PC. Totuși, Internet TV și-a gasit calea catre sufragerie, unde sunt echipamente noi, iar programele de recreere și sportul vor ocupa fluxul IP. Formatul superior al conținutului va crește cererea de conexiuni în banda larga, dar și veniturile”, a spus Frank Dickson, analist principal în cadrul iSuppli.
iSuppli apreciaza ca, știrile, care ocupau primul loc, ca venituri generate, în 2006, vor coborâ pe trei în 2009, dupa sport și recreere. Deși știrile vor fi mai multe decât evenimentele sportive, acestea din urma vor aduce venituri mai mari.
Serviciile de televiziune prin Internet vor domina America de Nord și Europa Occidentala, în schimb ce rata de penetrare din Europa de Est și America Latina nu va fi semnificativa, în 2011.