Planul de actiune eEurope 2005, lansat în 2002 la Bruxelles, a stabilit obiective în ceea ce priveste evolutia si dezvoltarea învatamântului computerizat, cu norme si directii pentru toate tarile membre si care candidate.
Printre punctele cardinale ale acestui proiect putem enumera: definirea si lansarea unui program european de eLearning unitar care sa sprijine coordonarea proiectelor de eLearning la nivel european dar si national, pentru fiecare tara membra si/sau candidata, pentru o colaborare în ceea ce priveste transferul de cunostinte si expertiza pentru sprijinirea ariilor prioritare. Accesul la transfer rapide de date si la Internet pentru institutii cu rol cheie în eLeraning (scoli, universitati, muzee, biblioteci), construirea de campusuri virtuale pentru studenti si cadre universitare cu acces rapid la resursele educationale sunt alte tinte de îndeplinit în cadrul programului eEurope pîna în anul 2005.
Programul Sistem Educational Informatizat (SEI), initiat de Grupul pentru Promovarea Tehnologiei Informatiei în primavara anului 2001, si pus în practica de un consortiu IT format din companiile HP, IBM si SIVECO Romania sprijina obiectivele reformei invatamântului fiind conform cu strategia eEurope elaborata de Comunitatea Europeana. De asemenea este parte integranta a initiativei europene eLearning.
Programul SEI este un program complex, de lunga durata, antrenând numeroase resurse umane si materiale. Schimbarea produsa in urma reformei sistemului de invatamant preuniversitar trebuie sa fie una de nivel pragmatic, capabila sa schimbe structural calitatea educatiei si a nivelul de cunoastere a tinerei generatii.
„Obiectivele principale ale programului SEI sunt dezvoltarea deprinderilor de învatare „Learning by doing” si dezvoltarea deprinderilor de gândire analitica a elevilor. Acest proiect permite sustinerea procesului de predare/învatare prin instrumente moderne, compatibile cu nivelul actual al sistemelor educationale folosite în lume.
Cresterea nivelului general de cunostinte TI în rândul cadrelor didactice si elevilor conduce la usurarea procesului de învatare, stimularea creativitatii si competitiei, dezvoltarea abilitatilor de rezolvare a problemelor, de gasire si folosire a informatiei, de colaborare si lucru în echipa. Adaptarea treptata a metodelor traditionale de invatamânt la noile tehnologii se face prin programe de simulare a materialelor didactice si a instrumentelor care nu pot fi asigurate în toate scolile”, declara Irina SOCOL, Director General SIVECO România, integratorul software al programului SEI.
Prin derularea proiectului SEI, România dovedeste ca a înteles un fapt extrem de important: „viitorul Europei, atât economic cât si social, se formeaza acum de pe treptele scolii, clasele fiind adevarate laboratoare de cercetare, formare, dezvoltare si structurare a societatii de mâine. Elevii si studentii de azi trebuie sa fie temeinic pregatiti atât profesional cat si informational. Specialistii de mâine din orice domeniu de activitate trebuie sa fie familiarizati cu tehnologia informationala daca doresc sa participe constructiv si efectiv la dezvoltarea societatii informationale a viitorului”, spune Traian Ionescu, directorul programului SEI din MECT.
Mai multe informatii despre companie si produsele sale puteti obtine vizitând www.siveco.ro
Sursa: Siveco, preluat de SmartNews.