Injectie mixta – Mercedes CGI
La sfarsitul acestui an Mercedes planuieste sa introduca un nou motor- C200 CGI (Charged Gasoline Injection)-injectie stratificata de benzina
Performanta ridicata, consum scazut, rafinament tehnic plus tehnologii de varf ce includ un compresor, racire intermediara, patru supape pe cilindru, distributie variabila si dispozitiv de asistare adaptiva, definesc sistemul Twinpulse. Acesta este de fapt esenta noului motor CGI. Interesant este ca efectul Twinpulse permite functionarea motorului cu obturatorul de admisie larg deschis si cu toate astea consumul scade.
Multumita noii tehnologii prin care Mercedes Benz combina recircularea gazelor de evacuare, cu injectia secundara de aer in injectia directa de benzina, permit noului C 200 CGI sa satisfaca standardele de emisii poluante EU4 fara nici un efort.
Astfel mai mult de 35% din gazele arse pot fi recirculate si rearse, functie de sarcinile motorului, rezultatul fiind o reducere substantiala a emisiior de oxid de azot. In procesul injectiei directe aerul si combustibilul nu sunt mixate pana ce acestea nu ajung in camera de ardere. Cu ajutorul injectorului, combustibilul este pulverizat in cilindri sub un unghi de 42 de grade, si in functie de sarcina, la o presiune cuprinsa intre 50-120 de bari.
Spre comparatie presiunea de injectie la un motor cu 4 cilindri cu sistem conventional este de aproximativ 3,8 bar. Motorul CGI are doua guri de admisie separate la care curgerea aerului a fost laborios procesata. Gurile in cauza, asigura o turbionare eficienta a amestecului carburant creand premisele unei arderi optime cu efecte benefice asupra performantelor motorului. S-a regandit compresorul de supraalimentare rezultand o rata de comprimare mai ridicata, mai buna decat versiunile mecanice ce echipau automobilele Mercedes anterioare.
Noul motor C200 CGI foloseste monitorizarea electronica a componentelor sale cu scopul unei functionari corecte pentru reducerea emisiilor poluante. De exemplu, sistemul de diagnoza la bord (OBD) urmareste permanent eficienta convertizorului catalitic si a sistemului de aprindere controland supapa electrica de curatare si senzorul de oxigen (sonda Lambda).
Butonul martor din bord, corespunzator functiei „check engine”, se va aprinde cand OBD descopera o perturbare in sistem, concomitent cu alarmarea inginerilor din service-ul raspunzator de masina respectiva. Similar se comporta la monitorizarea altor dispozitive ale motorului. Cu C 200 CGI, Mercedes isi mentine reputatia de „compresor de tehnologii de varf”.
Sursa: www.autoshow.ro