Inimile ataca blocurile
Unii publicitari o considera o campanie ‘de inima buna’, alții…de „inima rea”.
Depinde cum privești o astfel de campanie: te poți bucura ca, în sfarșit, plicurile de supa au evadat din publicitatea „de lemn”, complet clișeizata sau te poți îngrijora ca astfel de metode publicitare simpliste prind atat de bine la publicul nostru.
„În Romania este un mecanism inovativ, proaspat. Mi se pare interesanta campania lor de outdoor, și mai ales venind de la Maggi, care avea o abordare conservatoare și previzibila, este o surpriza placuta, rupe peisajul. E ceva îndrazneț, intuiesc ca s-au schimbat ceva persoane din marketingul lor”, spune Bogdan Naumovici, Creative Director la Leo Burnett.
Lucian Georgescu, director general la GAV/Balkanski Proiect, e și mai rezrvat în aprecierea campaniei cu pricina: „Tot ce e din inima… e din inima. Daca inima e de hartie, atat scoatem și daca iese supa din ea cu atat mai bine. De atata suntem noi capabili în acest moment…”, spune Georgescu.
Oricum, pentru cei care nu reușeau sa faca diferența între condimentele, supele și sosurile Maggi și cele ale concurentului Knorr, campania agresiva din ultimele saptamani a celor de la Nestlé a reușit sa scoata în evidența brand-ul.
Campania Maggi este susținuta cu sprijinul agenției de publicitate McCann Erickson și al agenției de relații publice Mercury Promotions, și include promovare media – TV, radio, presa scrisa și outdoor – activare în magazine și în orașe, PR și marketing direct – drop mail.
Noua platforma de comunicare Maggi lansata în primavara anului trecut se deruleaza sub sloganul „Gatești din toata inima”. Toata comunicarea catre consumator a fost susținuta de logo-ul brandului – „inima MAGGI”.
„Succesul unei astfel de promoții sta, însa, în abilitatea de a-l asocia cu o comunicare emoționala. Daca spui pur și simplu „fa ceva cu logo-ul și poate iei bani” ai toate șansele sa eșuezi. Noi am dat valoare mecanismului printr-o interpretare emoționala”, spune Alex Dumitrescu, Head of Copy la McCann Erickson.
Proiectul este primul de acest gen din Romania, dar mecanismul nu e nou, a mai fost implementat în rețeaua internaționala Nestle.
„Din cate știu eu, în Romania nu s-a mai facut așa ceva. Și chiar comparandu-ne cu alte țari în care e prezent Nestle, avem un rezultat foarte bun. Chiar astazi am intrat pe un forum în care se afișau poze cu blocuri pline de inimi Maggi în foarte multe orașe din țara”, continua Dumitrescu. Așteptam reacțiile platitorilor de outdoor care se vad dintr-o data concurați de inimile lipite unde vrei și unde nu vrei…