Dupa 40 de ani timp in care Mustang a devenit un mit nu numai pentru americani, Ford a conceput o versiune de 440 CP dedicata curselor de anduranta.
In perioada 9 si 18 aprilie cei care vor trece pragul Salonului Auto de la New York vor avea marea ocazie de a admira pe viu noul Mustang GT-R. Design-ul acestui prototip este un amestec omogen intre liniile intalnite la conceptul prezentat in 2003 si cele ale versiunii de serie care va fi comercializata incepand cu finele acestui an.
Totusi, inginerii Ford au fost nevoiti sa faca cateva modificari necesare pentru a insera bateria de acumulatori si rezervorul de combustibil in partea posterioara. Ford anunta ca pentru GT-R au fost folosite 85% din componentele modelului de serie Mustang 2005, iar suspensiile au fost ranforsate. Mai rigida cu 30%, platforma tehnica a versiunii GT-R este comuna cu cea a modelului de serie, insa a fost alungita cu 152 mm, in timp ce puntea spate a fost ranforsata suplimentar.
La interior, toate artificiile stilistice amintesc de ambianta specifica curselor auto, remarcandu-se volanul de mici dimensiuni in genul F1 si lipsa oricaror elemente suplimentare de confort.
Mustang GT-R este animat de un propulsor de 5 litri de 440 CP realizat prin modificarea V8-ului de 4.6 litri, Ford Racing Performance lucrand mai ales la supradimensionarea alezajului pistoanelor cu 3.8 mm. Impresionanta putere dezvoltata de acest V8 este distribuita catre trenul de rulare prin intermediul unei cutii de viteze cu 6 trepte.
Constructorul american anunta ca dupa cateva ajustari specifice regulamentelor in vigoare, GT-R va putea lua startul in campionate de anduranta precum American Le Mans Series. Ramane intrebarea pe cand vom vedea noul Mustang GT-R in celebra cursa europeana de anduranta de 24h de la Le Mans.