Info-kioskuri multimedia în trei muzee din Bucuresti

28 03. 2002, 09:28
Muzeul National de Arta, Muzeul "Theodor Pallady" si Muzeul Zambaccian sînt dotate, începînd de marti, cu info-kioskuri multimedia, se arata într-un comunicat remis agentiei MEDIAFAX. Printr-o simpla apasare cu degetul pe ecran, vizitatorii pot afla informatii despre colectia muzeelor si

Muzeul National de Arta, Muzeul „Theodor Pallady” si Muzeul Zambaccian sînt dotate, începînd de marti, cu info-kioskuri multimedia, se arata într-un comunicat remis agentiei MEDIAFAX. Printr-o simpla apasare cu degetul pe ecran, vizitatorii pot afla informatii despre colectia muzeelor si itinerariile de vizitare.

Proiectul a fost initiat de IBM printr-o donatie de 1,5 miliarde lei, constînd în echipamente, aplicatie software ce permite vizitarea virtuala a muzeului Hermitage din Sankt Petersburg, aplicatie ce ruleaza pe Info-Kioskuri, servicii aferente instalarii Info Kioskurilor, inclusiv conectarea la Internet, precum si o contributie în numerar.

Aceste Info-Kioskuri multimedia, rodul parteneriatului dintre IBM si Muzeul Hermitage, se numara printre cele 60 de info-kiosk-uri similare pe care IBM le-a donat muzeelor, bibliotecilor si universitatilor din peste 35 de tari. Primul info-kiosk de acest tip în zona Europa, Orientul Mijlociu si Africa (EMEA) a fost realizat de catre IBM Olanda, în decembrie 1999, proiectul fiind extins ulterior în Danemarca, Irlanda, Rusia si Marea Britanie.

”Stim cît de preocupata este conducerea Muzeului de o integrare mai eficace si mai penetranta în circuitul mondial al valorilor, de dialogul si comunicarea dintre culturile nationale. Donatia noastra exprima nu doar sensibilitatea la probleme de cultura si arta, ci si întelegerea ca starea materiala actuala a societatii românesti face dificila achizitionarea echipamentelor si tehnologiei necesare pentru a duce la bun sfîrsit acest deziderat”, a declarat Vladimir Aninoiu, Director General IBM România.

sursa: mediafax