Încarcarea Electronica, benefica pentru Connex

18 07. 2002, 07:39
La începutul lunii mai, 2002, Connex a lansat în premiera în România sistemul de Încarcare Electronica, destinat utilizatorilor de cartele Connex Go! și Kamarad. "La doua luni de la lansare, Încarcarea Electronica s-a dovedit a fi un succes pe piața româneasca, aducând

La începutul lunii mai, 2002, Connex a lansat în premiera în România sistemul de Încarcare Electronica, destinat utilizatorilor de cartele Connex Go! și Kamarad.

„La doua luni de la lansare, Încarcarea Electronica s-a dovedit a fi un succes pe piața româneasca, aducând avantaje semnificative atât clienților, cât și dealerilor și companiei MobiFon”, spune Iuliana Pielmus, product manager, service development, marketing la Connex.

„Metoda de încarcare electronica a cartelelor prepaid este foarte cunoscuta și utilizata pe piețele occidentale. Prin introducerea ei pe piața româneasca, am vrut în primul rând sa oferim mai multa flexibilitate utilizatorilor de cartele Kamarad și Connex Go!. Cu ajutorul Încarcarii Electronice, clientul poate alege sa-și încarce contul cu orice valoare cuprinsa în intervalul 4 și 25 $. În acest fel, raspundem nevoilor diferite ale clienților noștri. În plus, la toate valorile aflate în intervalul 15 -25 $ sunt asociate bonusuri de 7 și 15% din valoarea încarcata”, adauga Iuliana Pielmus.

Pentru dealeri, Încarcarea Electronica rezolva o serie de probleme logistice, în sensul eliminarii proceselor de comanda, livrare și managementul stocurilor. Practic, orice valoare este disponibila și poate fi oferita clientului în orice moment.

În afara satisfacerii nevoilor clienților și dealerilor, Încarcarea Electronica ofera companiei MobiFon o informație în timp real despre vânzarile întregii rețele de distribuitori.

„Sistemul de încarcare electronica este disponibil la toți dealerii care au o anumita infrastructura, cum ar fi existența unei legaturi Internet, a unui calculator cu softul necesar și a unei imprimante”, mai spune Iuliana Pielmus.

Elementul de noutate consta în folosirea smart-cardurilor și a cititoarelor de smart-carduri ca elemente de securizare a circulației informației, dar și de identificare și urmarire a vânzarilor efectuate de posesorii smartcardurilor, adica agenții de vânzari.

Din perspectiva clientului, procesul este neschimbat: odata aleasa valoarea, i se tiparește la imprimanta „voucherul”, care conține codul de reîncarcare, precum și instrucțiunile de reîncarcare – aceleași ca și în cazul în care ar fi cumparat un card de plastic. El va suna la 444 și va introduce codul secret.

Fara sa ofere cifre cu privire la valoarea cu care și-a redus MobiFon costurile asociate furnizarii de servicii prepaid ca urmare a introducerii acestui sistem, Pielmus a ținut sa precizeze ca „au disparut costuri logistice”.

„Pentru dealerii care vor sa utilizeze sistemul e-voucher, investiția este redusa”, ne asigura Iuliana Pielmuș. Sistemul a fost introdus pâna în prezent în aproximativ 400 de locații în care se vând serviciile Connex, dar extinderea sistemului de Încarcare Electronica va continua.

„Toți dealerii au primit acest proces foarte bine, iar dovada o constituie tocmai rezultatele pozitive înregistrate de fiecare în parte”, a mai spus Pielmus.

Deocamdata investiția pe care MobiFon a facut-o pentru dezvoltarea și implementarea sistemului de e-vouchers ramâne confidențiala.

Potrivit cifrelor date publicitații de compania canadiana TIW (Telesystem International Wireless), acționarul majoritar Connex, la 31 martie 2002, raportul între numarul de clienți Connex cu abonament și cu cartele reîncarcabile este de 36-64. Connex avea, la aceeași data, 2.180.500 de clienți GSM.