Înca una și ma duc…

06 06. 2005, 17:29
Uneori nici eu nu ma mai înțeleg. Nu știu ce mi-a venit ieri sa revad întreaga colecție de reclame Miller pe care am adunat-o în timp. Poate c-o fi fost din pricina verii, care ma face sa ma gandesc tot mai des la vacanța. Miller, pentru cei mai puțin


Uneori nici eu nu ma mai înțeleg. Nu știu ce mi-a venit ieri sa revad întreaga colecție de reclame Miller pe care am adunat-o în timp. Poate c-o fi fost din pricina verii, care ma face sa ma gandesc tot mai des la vacanța. Miller, pentru cei mai puțin avizați, este o marca de bere, extrem de populara în Statele Unite ale Americii.

Am luat spoturile la rand amuzandu-ma de cele mai multe dintre ele. Miller a facut în anii ’70 o adevarata revoluție în publicitate, abordand pentru prima oara comunicarea din punctul de vedere al publicului și nu al produsului în sine. Adica, dupa ce a ajuns la concluzia ca e tot mai greu sa faci diferența în funcție de gust sau culoare, a decis sa nu mai împarta berile în diverse categorii, ci publicul. Datorita oamenilor de marketing de la Philip Morris, proprietarii de atunci ai brandului Miller, astazi întalnim bere pentru prieteni, bere pentru muncitori dupa program, bere pentru suporteri și așa mai departe.

Mi-a ramas în minte una din reclamele de-a dreptul nebune închipuite de Miller. Povestea-i simpla. O echipa de cercetatori urmarește comportamentul bautorului de bere Miller. În reclama ni se prezinta rezultatele. Vedem tot felul de oameni care pur și simplu nu-și mai pot controla brațele din momentul în care apuca o sticla de bere. Intra într-un fel de tremurat hilar și fac ca toți dracii, zbânțuindu-se de parca ar fi fost curentați. Ca sa întelegeți ce-i atat de distractiv ar trebui sa va arat spotul, ceea ce se va și întampla, va promit, în emisiunea ApropoTV.

Cum? Ce spuneți? Ca ați vazut deja o astfel de reclama, numai ca nu era pentru Miller, ci pentru Ciuc și ca deja cunoașteți senzația? Fugiți de aici, cum sa vedeți așa ceva, pai n-am stabilit acum doua luni ca-n publicitatea noastra nu s-a inspirat, nu se inspira și nu se va inspira niciodata nimeni din reclamele facute de alții cu mult înainte? Asta-i buna…

Andi Moisescu