Ori de cate ori vezi un SUV, iti vine sa-l iei de pe sosea si sa-l duci pe camp sau la munte, unde sigur s-ar simti mai bine. Acelasi sentiment il ai si fata de Infiniti QX56: i-ar sta mai bine intr-un parc asezonat cu portiuni de teren denivelate.
Si asta pentru ca e un SUV (de lux, ce-i drept) prin excelenta, iar cele 8 locuri generoase reprezinta pana la urma pasaportul copiilor, cu soacra si veri, pentru un drum in salbaticie.
E drept ca imaginea masinii, demna de deceniile viitoare, iti face inima sa se grabeasca un pic la gandul ca bijuteria asta va ajunge sa umble prin tarana si printre pietroaie, dar asta-i soarta SUV-urilor, pana la urma. Ce ar mai trebui spus neaparat despre Infiniti QX56? Poate faptul ca va trebui sa se bata, pe piata americana – acolo unde-i este si locul – cu noua vedeta a celor de General Motors, Cadillac Escalade, si cu Lincoln Navigator, progenitura lui Ford. Doua piese gata lansate, la fel de mari, de impunatoare si luxoase – cele mai profitabile SUV-uri americane.
Bataia pestelui se va da, cum spuneam, pe piata nord-americana, in restul lumii brandul Infiniti nefiind instalat oficial. QX 56 vine in lupta si cu un atu nou pentru marca: este primul Infiniti construit integral in SUA, in uzinele Nissan din Canton, Mississippi.
Asadar, el trebuie sa faca bani, iar cei care se pricep la vandut masini ii prevad un mare succes, cu al sau design simplu dar plin de personalitate (atat la interior, cat si la exterior). Probabil faptul ca liniile de fabricatie vor folosi elemente ale modelelor Nissan Pathfinder Armada si Titan va conta enorm in bugetul afacerii.
Nissan „deluxe”
Rautaciosii vor spune despre QX5 ca e o copie reusita a lui Pathfinder Armada, in timp ce prietenii sai vor sustine ca e un model nou-nout, fara legatura cu Nissan-ul. Si unii, si altii vor avea, pana la urma, dreptate. Caci seamana, totusi, asa de bineÂ…
Diferentele exterioare se vad in primul rand la partea frontala, unde grila uriasa, „cascada”, alaturi de spoilerul impozant, completeaza imaginea de mastodont de lux. Luminile – xenon si LED – contureaza apoi partea de hi-tech. Ce sa mai vorbim despre jantele cromate (18 inci, 7 spite), absolut incantatoare? Cat despre motorizare, lucrurile stau si aici la fel: 5,6 litri, 315 CP, V8. E vorba despre QX 56. Si despre Pathfinder Armada.
Altfel, masina dispune de maruntisuri cu care ne-am „obisnuit”: senzor de proximitate in spate, camera video retrovizoare si „adaptive cruise control”. „Jucariile” electronice, care vin din viitor, completeaza o lista mult mai lunga, incluzand VDC, ABLS, TMPS, AABS, EBD. Cum adica ce sunt astea?
50.000 de dolari si copiii la liceu
Tabloul de bord este desenat in stil „oldies” si vi se va parea destul de atractiv, cu o lumina galbena placuta ochiului, dar cu un contrast dificil in momentele in care va veti pune ochelarii de soare.
Sistemul de navigatie DVD-based, cu ecran LCD, este deja dotare de serie. Muzica vine pe firele CD-player/changer BOSE, iar pasagerii din spate se pot bucura de un al doilea sistem DVD, cu panou de comanda amplasat pe „tavan” si dotat cu telecomanda si casti wireless. Sa nu omitem securitatea pasagerilor: boss-ul si secretara vor fi in siguranta intre cele 10 airbag-uri, prevazute cu senzor de rasturnare.
Scaunele sunt dispuse pe trei randuri, tapiteria este exclusiv din piele, iar spatiul de pe randul al doilea este suficient de mare ca sa poti sta picior peste picior. Dar scaunele pot fi si stranse, generand un volum urias pentru cei care s-ar gandi (iarta-i, Doamne!) sa care marfa cu masina.
Pretul estimat de fabricant va fi undeva in jurul sumei de 50.000 de dolari, sperantele indreptandu-se catre o vanzare de 15.000 de bucati anual. Si, daca vreti sa va verificati profilul, iata cum descriu cei de la Infiniti cumparatorul-target: venituri de 350.000 anual, virsta medie 48 de ani, cu copii ce merg deja la liceu (daca nu i-ati trimis inca, mai aveti timp). In plus, asteptarile se indreapta masiv catre femei, si, fireste, catre cumparatori cu inca doua autoturisme in garaj.
ProMotor