In ianuarie, Daewoo opreste productia la Matiz

Apropo.ro / 12.12.2007, 11:48
In ianuarie, Daewoo opreste productia la Matiz
Pe fondul acumularii de stocuri la nivelul lunii decembrie, Daewoo Automobile Romania va stopa productia modelului Matiz, in ianuarie.

Pe fondul acumularii de stocuri la nivelul lunii decembrie, Daewoo Automobile Romania va stopa productia modelului Matiz, ultimul din gama aflat in fabricatie la uzina de la Craiova, dupa ce in lunile iulie si august a scos din productie modelele Cielo si Nubira II.

"In luna ianuarie productia lui Matiz va fi oprita datorita stocurilor acumulate. In aceasta perioada de tranzitie controlul imobilizarilor este foarte important si ca atare productia va fi adaptata evolutiei vanzarilor, care in lunile de iarna sunt de regula in scadere", a declarat pentru ZF Ion Ion, presedintele Daewoo Automobile Romania (DWAR).

Cel mai probabil, daca decizia Comisiei Europene va fi una favorabila, decembrie ar putea fi ultima luna in care la Craiova s-ar mai asambla un model al constructorului coreean.

Dupa ce ARO si-a incetat productia in 2006, Daewoo este cea de-a doua marca de automobile care isi inceteaza productia.

In primele zece luni ale anului vanzarile Daewoo pe piata locala au scazut cu 27,6% in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut, la 14.349 de unitati. La nivelul lunii octombrie, din cele 1.072 de unitati comercializate, in scadere cu 17,3% fata de luna precedenta, 97,2% au reprezentat modelele Matiz, cele patru modele Cielo si 25 Nubira fiind vandute din stoc.

"Cresterea generala a ofertei pe piata interna, precum si anuntul privind preluarea de catre Ford au diminuat vanzarile in ultima perioada. Pentru Cielo cererea a fost din ce in ce mai mica, in timp ce pentru Nubira avem inca stoc", a adaugat Ion. In ceea ce priveste valoarea vanzarilor, motoarele si cutiile de viteze detin o pondere de 60% din acestea. Exporturile DWAR se realizeaza in prezent in totalitate in domeniul componentelor.

"In 2008 vom continua exportul de motoare si cutii de viteze pentru clientii din Ucraina, Egipt, Uzbekistan si Coreea. Comenzile insumeaza peste 200.000 de cutii de viteze si peste 170.000 de motoare, acestea presupunand lucrul in doua schimburi, pentru motoare si trei pentru cutiile de viteze.