Initiative Futures Worldwide, divizia globala de cercetare de media a agenției Initiative, a publicat raportul anual privind investițiile în publicitatea convenționala, raportate la CPT (1.000 de adulți) din 54 de țari din întreaga lume.
Raportul agenției Initiative ofera clienților informații veridice asupra costurilor de media din perspectiva investitorilor în publicitate, care vor putea sa planifice mai bine și sa își optimizeze investițiile în media, indiferent de canalele de media sau de regiunile pe care le acopera.
Ierarhia costurilor pe medii ramâne neschimbata fața de anul 2005: cinema-ul ramâne cel mai scump mediu, cu un CPT mediu de 59,43$, urmat de publicitatea pe Internet (16,38$), reviste (11,14$) și ziare (9,23$), televiziune (7,06$), radio (6,32$) și outdoor, care continua sa fie cel mai ieftin mediu la nivel global, cu un CPT mediu de 5,37$.
Analiza tendințelor anuale arata ca cea mai mare creștere previzionata pentru anul 2006 este cea a publicitații pe cinema, cu 9,1%, în timp ce investițiile pe Internet se așteapta sa se majoreze cu 5,9%, atât datorita creșterii numarului de utilizatori, cât și datorita formatelor din ce în ce mai atractive pentru acest mediu. Cea mai ieftina componenta a mixului de media ramâne și în anul 2006 tot outdoor-ul, care va cunoaște anul acesta importante inovații tehnologice.
Media globala a investițiilor în publicitate este influențata puternic de țarile în curs de dezvoltare din Europa de Est, America Latina și China, unde creșterea economica semnificativa și cererea de servicii specifice din ce în ce mai mari genereaza o creștere accelerata a prețurilor.
Situația nu este aceeași pe piețele mature, cum ar fi Statele Unite sau țarile Europei de Vest, unde se observa o evoluție mai lenta a creșterii investițiilor în media, adesea aflata sub nivelul inflației. Totuși, situația variaza în funcție de regiune și de mediile specifice. De exemplu, SUA, cea mai mare piața de publicitate a lumii, înregistreaza cele mai mici costuri media la nivel global pentru ziare, reviste și outdoor, însa și cele mai mari costuri la publicitatea pe TV și Internet.
Raportul întocmit de Initiative Futures pornește de la informațiile primite din 54 de țari din întreaga lume și este un instrument de baza în activitatea specialiștilor în media planning și a analiștilor media, dar și în ceea ce privește alocarea și optimizarea bugetelor.
Pe baza informațiilor furnizate de Initiative Futures, agenția Initiative va publica în luna februarie Analiza Anuala privind Investițiile Globale în Publicitate, care va fi inclusa în Raportul Anual Initiative – „Spheres of Influence”. Acesta va poate fi pus la dispoziție la momentul apariției.
Despre Initiative:
Initiative este una din cele mai mari rețele independente de media din lume. Initiative asigura servicii specializate de planificare și cumparare de media, de strategie și consultanța de media. Cu o cifra de afaceri de circa 19 miliarde de dolari în anul 2004, Initiative Worldwide numara peste 3500 de angajați în cele 99 de birouri la nivel global.
Initiative este membra a Interpublic Group of Companies
Activa pe piața de media româneasca de 12 ani, Initiative România este afiliata rețelei internaționale Initiative Worldwide. Portofoliul Initiative România include Orange România, Johnson&Johnson, Raiffeisen Group (Raiffeisen Bank, Raifeisen Banca pentru Locuințe, Raiffeisen Capital & Investment), MOL România, Pernod Ricard, GlaxoSmithKline, Berlin-Chemie, Continental, Innovatics, Bereș, Motorola România, TNT România.
Initiative Romania