Compania McDonald’s a fost fondată în 1955 de către Ray Kroc, care după 5 ani a cumpărat drepturi exclusive pentru numele McDonald. Până în 1958, McDonald’s vânduse deja peste 100 de milioane de hamburgeri. Filosofia unică a lui Ray Kroc a fost să construiască un lanţ de restaurante care să fie renumit pentru produsele alimentare de calitate şi pentru metodele uniforme de preparare a acestora. Şi-a dorit să ofere produse care să aibă acelaşi gust în fiecare dintre restaurantele companiei. El este cel care a creat Sistemul McDonald’s: compania, furnizorii şi partenerii cu francize McDonald’s – care stă la baza succesului realizării visului său.
Acum, McDonald’s este un brand emblemă la nivel global, al 4–lea cel mai valoros brand din lume în conformitate cu Millward Brown, cel mai mare prim angajator al lumii şi cel mai recunoscut simbol din lume.
În România McDonald’s este un angajator important şi totodată partener de încredere al comunităţii, o companie care s-a dezvoltat odată cu stilul de viaţă şi preferinţele consumatorilor săi.
Pe 16 iunie 2013, compania sărbătoreşte, pe lângă 18 ani de istorie în România, un număr impresionant de iniţiative realizate, care arată preocuparea companiei pentru calitatea alimentelor preparate, investiţia în oameni şi importanţa comunităţii.