Importatorul Gorenje mizeaza pe vanzari de un mil. $

Apropo.ro / 03.06.2002, 17:35
Importatorul Gorenje mizeaza pe vanzari de un mil. $
Mega Vision, importator unic al produselor electrocasnice slovene Gorenje, estimeaza pentru acest an vanzarea a 9.000 de produse, în valoare de peste un mil. $, iar pentru anul viitor 25.000 de produse în valoare de aproape trei milioane de dolari. "Noi am preluat importul produselor

Mega Vision, importator unic al produselor electrocasnice slovene Gorenje, estimeaza pentru acest an vanzarea a 9.000 de produse, în valoare de peste un mil. $, iar pentru anul viitor 25.000 de produse în valoare de aproape trei milioane de dolari.

„Noi am preluat importul produselor Gorenje de la mijlocul lunii octombrie a anului trecut dar vom începe efectiv vanzarea acestor produse din aceasta luna, astfel ca din punct de vedere al vanzarilor de produse Gorenje, anul 2002 va avea pentru noi doar șapte luni. În urmatorii doi ani, avem ca obiectiv ocuparea locului doi sau trei printre marcile de produse electrocasnice de pe piața romaneasca”, a declarat Ladislau Kristof, director de vanari al companiei.

Pana luna trecuta, importatorul produselor Gorenje (aragazuri, frigidere, mașini de spalat si alte tipuri de produse electrocasnice) pe piața romaneasca a fost grupul MVK, care avea o rețea de distribuție cu peste 50 de dealeri, în București și marile orașe.

„Din octombrie 2001 și pana în luna aprilie a acestui an, importul de produse Gorenje pe piața romaneasca a fost asigurat atat de noi cat și de MVK” spune Kristof. Cel mai mare dealer al produselor Gorenje a fost anul trecut rețeaua de magazine Metro.

În toamna acestui an Mega Visoin va lansa o campanie de promovare puternica pentru produsele Gorenje, costurile implicate fiind potrivit oficialului companiei de mai multe sute de mii de dolari.

„Nu știm înca valoarea exacta, deoarece suntem în faza de negocieri cu producatorul sloven pentru a ne sprijini financiar în acest demers” a adaugat Kristof.

Principalii concurenți ai Gorenje pe piața romaneasca sunt Electrolux, Whirlpool, Bosch-Siemens și producatorii locali Tehnoton și Metalica.

În afara importului și distribuției de produse Gorenje, Mega Vision desfașoara și activitați de comerț pentru diverse marci de produse electrocasnice precum Daewoo, și Braun, prin intermediul magazinului propriu de la etajul trei din Unirea Shopping Center.

Din aceasta activitate compania a realizat anul trecut vanzari de peste 750.000 de euro, în creștere cu 25% fața de anul precedent. „Pentru acest an estimam o creștere a vanzarilor tot cu 25%” conchide Kristof.

Mega Vision a fost prezent saptamana trecuta la Targul Internațional al Bunurilor de Consum (TIBCO), unde a avut un stand de 150 de metri patrați, costul total al participarii fiind de 50.000 de dolari.

Gorenje este prezent în peste 20 de țari, avand nu mai puțin de 26 de companii de producție și peste 7220 de angajați.

Principalele piețe de export sunt: Germania, Franța, Marea Britanie, Austria, Italia, USA, Croația, Australia, Cehia, Danemarca – vanzarile din Europa de Vest reprezentand 73% din totalul exporturilor. Grupul Gorenje este al doilea exportator ca volum din Slovenia.

Producția anuala de electrocasnice este de aproape 2,35 milioane de produse, Gorenje ocupand locul 3 în topul vanzarilor de electronice și electrocasnice pe Europa de Vest.

Ionuț Bonoiu ZIARUL FINANICAR