Imperiul rus contraataca
La doar 24 de ani, rusul Nikolai Smolenski a platiti aproximativ 15 milioane de lire sterline (22 de milioane de euro) pentru TVR. Cine este insa acest tanar care a uimit lumea auto si nu numai. Fiul unei austriece si al unui evreu de origine austriaca, Nikolai a trait o buna parte din copilarie in Austria. In prezent isi imparte timpul intre Rusia si Marea Britanie, unde locuieste intr-o vila din nordul Londrei, facuta cadou de tatal sau acum patru ani. Nikolai este unul din numerosii tineri rusi care datoreaza actuala lor conditie parintilor, fiind de asemenea bun prieten cu Roman Abramovich. Cu o avere estimata la 55 de milioane de lire sterline, Nikolai a preluat de la tatal sau imperiul bancar OVK in decembrie 2001, cand a anuntat ca va deschide 1500 de filiale. Totusi, s-a plictisit de aceasta afacere si a vandut-o lui Vladimir Potanin, un alt milionar rus.
Tatal lui Nikolai, Alexander Smolenski este unul dintre cei mai controversati si bogati oameni de afaceri din Rusia. La fel ca Roman Abramovich si fostul presedinte al comapniei Yukos Mikhail Khodorkovsky, Alexander a facut o intelegere cu nomenclatura Boris Yeltsin prin care sa ofere resurse financiare pentru campania electorala din 1996, in schimbul unor campuri petrolifere aflate in proprietatea statului.
In 1998 – in timpul crizei financiare din Rusia – banca SBS-Agro, detinuta a Alexander Smolenski a dat faliment, cateva mii de investitori pierzandu-si astfel banii. In luna mai a acestui an, revista Forbes l-a creditat pe Alexander Smolenski cu o avere de 140 miloane de lire sterline. Replica milionarului rus a fost urmatoarea: „Aceste date sunt incorecte. Sunt chiar surprins. Chiar asa de rau m-am descurcat in ultimii 15 ani?”
Revenind la fiul sau Nikolai, acesta are ganduri mari privind marca TVR. El va investi in noi tehnologii, iar vechiul proprietar, Peter Wheeler va ramane in continuare in consiliul director, ca senior consultant. Unul dintre principalele obiective este relansarea cu succes a marcii TVR pe piata americana, care absorbe cel mai mare numar de supercaruri.
Autoshow