Atunci când aleg cazarea pentru mult aşteptata vacanţă, românii ţin cont mai întâi de preţ, de proximitatea faţă de obiectivele de interes şi de frumuseţea împrejurimilor. Review-urile, recomandările prietenilor sau familiei şi calitatea serviciilor oferite de către personal sunt mai puţin importante. Acest lucru este demonstrat de Studiul Internaţional despre Călătorii iniţiat de specialiştii momondo în 2017 în rândul călătorilor români.
Fie că printre primele pregătiri de vacanţă includem alegerea destinaţiei sau rezervarea zilelor libere, căutarea celui mai potrivit loc de cazare se alătură listei de priorităţi. Majoritatea românilor preferă hotelul ca formă de cazare, opţiune aleasă de mai mult de jumătate dintre respondenţi (62%), cu vârsta cuprinsă între 18-65 de ani.
54% dintre români se uită mai întâi la preţ
Conform studiului mai mult de jumătate dintre români (54%) se uită mai întâi la preţ atunci când aleg hotelul în care doresc să se cazeze pe timpul vacanţei, indiferent de categoria de vârstă. Acest factor este la fel de important pentru toţi respondenţii din celelalte ţări participante la studiu, cu excepţia celor din China, a căror prioritate este alegerea unui hotel cât mai aproape de obiectivele pe care sunt interesaţi să le viziteze.
Odată găsit hotelul convenabil din punct de vedere al costurilor, românii ţin cont de cât de aproape se află acesta faţă de obiectivele turistice de interes pentru ei. 41% dintre respondenţi caută o amplasare cât mai centrală a hotelului, un al doilea criteriu-cheie întâlnit deopotrivă în cazul spaniolilor (50%), francezilor (41%) şi italienilor (40%).
Pe locul trei în topul priorităţilor românilor atunci când aleg la ce hotel se cazează pe durata vacanţei este cadrul în care se află acesta. Pentru 32% dintre conaţionali un factor important de decizie este frumuseţea zonei în care este situat hotelul. Cei care împărtăşesc această viziune sunt, de asemenea, francezii (32%) şi italienii (39%).
Recomandările prietenilor versus review-urile online
Oricât de mult ar conta sfaturile primite de la cei apropiaţi în viaţa de zi cu zi, mai puţin de un sfert dintre români (23%) aleg hotelul pe baza recomandărilor pe care le primesc de la prieteni, familie sau colegi atunci când plănuiesc o vacanţă. Ceea ce cântăreşte mai mult sunt, de fapt, review-urile pe care un hotel le are pe platforme online de tip TripAdvisor, Trustpilot, Yelp, urmărite de 26% dintre români.
Comparativ cu respondenţii din celelalte ţări participante la studiu, sfaturile celor apropiaţi sunt în aceeaşi măsură importante doar pentru ruşi (24%), în timp ce review-urile de pe platformele online sunt cele după care se ghidează în general majoritatea călătorilor.
Românii sunt printre cei mai atenţi călători la serviciile hoteliere
Pentru aproximativ un sfert dintre români este de preferat ca hotelul ales pentru vacanţă să fie inclus într-un pachet turistic de tip all-inclusive sau în excursii organizate. Calitatea serviciilor oferite de către personalul hotelului este importantă, însă, pentru doar 19% dintre români, în principal pentru cei cu vârsta cuprinsă între 36 şi 55 de ani. Cu toate acestea, compartativ cu priorităţile menţionate de ceilalţi respondenţi la nivel internaţional, românii fac parte din călătorii care sunt cei mai atenţi la calitatea serviciilor oferite de hotelul la care se cazează, alături de respondenţii din China (28%), Turcia (27%) şi Rusia (23%).