IBM și Philips vor produce cipuri ca etichete

27 01. 2004, 11:14
Grupul american International Business Machines (IBM) și compania olandeza Philips vor produce împreuna cipuri de identificare care utilizeaza frecvențele radio (RFID), acestea urmînd sa fie utilizate ca etichete de producatori și distribuitori pentru

Grupul american International Business Machines (IBM) și compania olandeza Philips vor produce împreuna cipuri de identificare care utilizeaza frecvențele radio (RFID), acestea urmînd sa fie utilizate ca etichete de producatori și distribuitori pentru monitorizarea eficienta a stocurilor de marfa.

Potrivit Reuters, „cipurile radio” vor înlocui cunoscutele coduri de bara, putînd fi aplicate pe diverse tipuri de marfa, de la articole vestimentare la produse alimentare.

Divizia de semiconductoare a grupului Philips se va ocupa cu producția cipurilor, în timp ce IBM va asigura sistemele și serviciile tehnologice necesare. Companiile nu au dezvaluit detaliile financiare ale înțelegerii.

Potrivi celor doua companii, cipurile RFID pot fi de folos și cumparatorilor. De exemplu, o mașina de spalat ar putea diferenția culorile articolelor de îmbracaminte, daca acestea vor fi dotate cu „etichete radio”.

Cipurile RFID – al caror preț ar putea ajunge în viitorul apropiat la cîțiva cenți sau mai puțin – au dimensiuni foarte mici și sînt capabile sa transmita informații despre un produs catre un receptor care poate citi semnalele. Informațiile transmise includ descrierea produsului, data fabricației și a expirarii, culoarea și prețul.

Aceasta categorie de produse tehnologice este o metoda mult mai avansata de a descrie marfurile decît codurile de bara, utilizate astazi la scara larga pentru majoritatea produselor și a sistemelor de inventariere.

Potrivit grupului de cercetare Applied BusinessIntelligence, piața etichetelor cu cipuri radio ar putea avea o valoare de 3,1 miliarde de dolari, din 2008.

Firma International Data Corp (IDC) considera ca numai cererea pe piața de retail se va ridica la 1,3 miliarde de dolari, peste patru ani.

Compania Philips a anunțat ca va fi propriul sau client, în cursul acestui an, urmînd sa utilizeze aceste etichete pe ambalajele sale de la fabrica de semiconductoare Kao Hsiung din Taiwan.

Analiștii considera ca lanțurile de distribuție dețin în permanența un exces de marfa cu o valoare totala de aproape 40 de miliarde de dolari. În opinia lor, utilizarea etichetelor radio ar putea reduce cu pîna la 25% numarul furturilor și nivelul stocurilor de produse.

Adcos și SoftExpert au încheiat un parteneriat pentru promovarea a produselor și serviciilor proprii an

Mediafax Business/ IT .