Vrei sa iei carnetul de conducere? Afla cum te inscrii, cum sa alegi scoala, cat te costa, cum sa nu iei „tepe”, cum se desfasoara examenul, precum si alte informatii extrem de utile.
Actele necesare la inscriere si la intocmirea dosarului:
1. Copie dupa buletin, care sa dovedeasca implinirea varstei de 18 ani
2. Avizul medical: controlul la boli interne, chirurgie, ortopedie, neurologie, psihiatrie, oftalmologie, ORL si, in cazul femeilor, la obstetrica-ginecologie. Aceste analize se efectueaza la orice policlinica avizata si costa in jur de 250.000-300.000 de lei
3. Aviz psihologic la un cabinet specializat
4. Doua fotografii
5. Copie dupa actul de studii
6. Cazierul
7. Fisa de scolarizare, care se face la sediul scolii
8. Fisa detinatorului de permis, care se gaseste tot la scoala sau la Politia Rutiera
9. Chitanta CEC de 24.000 de lei.
Pretul pentru scolarizare este intre 2 si 4 milioane de lei, in functie de pretul fiecarei scoli. Exista si cazuri in care preturile sar de 5 milioane.
Programa unei scoli auto prevede un total de 70 de ore de curs, acestea fiind distribuite in felul urmator: 30 de ore de condus, 20 de ore de legislatie, 15 de cunoastere a autovehiculului si 5 ore de prim-ajutor. Cursurile trebuie sa dureze minimum 30 de zile, ora didactica fiind de 50 de minute. Dupa 45 de zile de la inceperea cursurilor, se depune dosarul complet la sediul scolii. Dupa un termen de minimum 10 zile, se va da testul propriu-zis, examinator fiind un reprezentant al Politiei Rutiere.
Pentru a obtine mult doritul carnet, ai de trecut doua „obstacole”, sala si traseul. Primul „obstacol” este o proba scrisa constand din 26 de intrebari… ca sa-l „treci” trebuie sa indeplinesti un punctaj de minimum 22 de puncte.
Al doilea „obstacol” este traseul. Trebuie sa treci prin „furcile caudine” ale orasului si ale politistului. Aici trebuie sa-ti demonstrezi calitatile de „driver”, sa faci in doi timpi si trei miscari manevre cum ar fi: parcarea laterala, gararea fata-spate, plecarea din rampa, mersul cu spatele, intoarcerea din trei miscari.
In acest timp, ofiterul de politie sta sobru, in dreapta ta, cu fisa de examinare, si bifeaza greselile pe care le faci, daca acestea exista. Daca ai „obtinut” 22 de puncte poti sa-ti iei adio de la carnet. Fiecare greseala o platesti cu un numar de puncte. De exemplu, daca nu reusesti sa pornesti masina, pentru ca este bagata in viteza, politistul te taxeaza cu sase puncte.
In cazul in care proba de traseu a fost trecuta cu succes, urmeaza achitarea unei sume la CEC de 350.000 de lei, taxa de permis.
Este bine de stiut:
Mirel MIRCEA