Circuitul de Formula 1 de langa Budapesta a pus tara vecina pe harta automobilistica internationala. In mod firesc, a urmat pasul doi.
Bódis Kálmán este unul dintre primii piloti maghiari cu rezultate notabile dupa 1989. Cariera in lumea curselor de circuit si-o incepe participand la astfel de evenimente in Germania. Activand in campionate foarte puternice, aduna treptat un bagaj considerabil de experienta, deopotriva ca pilot si ca manager de echipa.
Pariul adevarat cu lumea vitezei il face in 1993, cand pune bazele propriei echipe: Bovi Motorsport. Initial ia startul in campionatul intern, dar pe parcurs trece la formule superioare, sub egida FIA. Concurand la clasa GT2, ajunge pe toate circuitele insemnate ale Europei si nu numai, participand inclusiv la etapa de la Daytona (1997), respectiv Indianapolis, din cadrul calendarului Porsche Michelin Supercup 2002. Coopteaza si alti piloti talentati, ceea ce face ca echipa lui sa urce constant pe podium de-a lungul celor 13 ani de existenta, atat la constructori, cat si la piloti. Team-ul obtine, prin aportul major al lui Rácz István si Bódis Kálmán, titlul national la piloti in 2003, cu un total de 5 victorii si 9 clasari pe treapta a doua a podiumului.
Motivat de succese, fondatorul Bovi Motorsport duce totul la un nivel superior in momentul in care decide sa-si construiasca propria masina de curse. Il coopteaza pe designerul Peredy Zoltán, omul care da finalitate unui vis mai vechi al lui Kálmán. Acesta din urma mai avusese o tentativa la mijlocul lui 1990: proiectul (denumit McEater) unui supercar bazat pe Honda NSX, care insa nu a fost dus la bun sfarsit din cauza lipsei de fonduri.
Silver Sting este un concept 100% maghiar, baza tehnica venind de la un Porsche GT3. Masina aminteste, pe alocuri, de McLaren F1, dar nu duce deloc lipsa de solutii originale, printre care jocul suprafetelor convexe si concave din lateral. Testarea exhaustiva in tunelul aerodinamic a rezultat intr-un coeficient Cx de doar 0,28, in timp ce greutatea totala a fost limitata la 1.100 kg prin utilizarea materialelor exotice (kevlar, titan, carbon si alte compozite de inspiratie aeronautica). Propulsorul boxer cu 6 cilindri de 3,6 litri, montat central, dezvolta 437 CP, intervalul 0-100 km/h fiind parcurs in doar 3,8 secunde! Pe langa participarea in campionatul intern, Silver Sting va lua startul si la etapele de 24 de ore din Dubai si Bahrein.
Dar surprizele nu se opresc aici, fiind programata si o varianta de strada a lui Silver Sting. Pasul doi: primul supercar est-european.
Citeste mai mult in ProMotor