Dupa ce au descoperit America, europenii au gasit de cuviinta ca acela este spatiul ideal pentru a-si defula frustrarile acumulate in mijlocul societatii mult prea puritane in care respirasera.
La intoarcerea pe Batranul Continent, au sfarsit prin a importa totul, adica majoritatea jucariilor pe care si le construisera acolo. Printre ele s-au aflat si chopper-ele, acele motociclete care impart oamenii in doua grupe: chopper-isti si restul lumii.
Treaba este ca chopper-ele au cam pierdut legatura cu traditia (Harley Davidson, Indian), desi nu cred ca au gresit prea mult. Honda este unul dintre constructorii care au invatat sa speculeze piata. Pentru ca europenii nu prea sunt fanii cilindreelor mari, mai ales cand vine vorba de utilizare urbana, cei de la Honda au crezut ca a venit timpul pentru un up-grade la modelul lor de 750 cmc.
Honda Shadow este o motocicleta care duce mai departe traditia custom bike-urilor din familia VT 750. Niponii au combinat designul predecesoarelor VT 750 C2 si VT 750 DC Black Widow pentru a fi siguri ca nici un client care isi va achizitiona aparatul nu va trece neobservat pe strada.
Motorul a ramas, in esenta, acelasi: un V-twin de 745 cmc la 52 de grade cu aprindere dubla, trei supape pe fiecare cilindru si carburatoare de 34 mm. Un mare avantaj al acestui model il reprezinta racirea prin lichid a motorului, fapt ce conduce la un regim termic de functionare decent chiar si in aglomeratiile urbane din mijlocul verii. Cadrul a fost redesenat pentru a se obtine o pozitie de pilotaj mai joasa, comenzile au fost repozitionate si a fost proiectata o noua transmisie finala prin cardan.
Cele doua galerii de evacuare isi dau intalnire la un momendat formand esapamentul 2 in 1. In rest, niponii au cromat absolut tot ce se putea. In Romania, Honda Shadow va fi disponibila din luna aprilie, la importatorul oficial InterMotor Cycle.
ProMotor