Holograme pe Aeroportul Otopeni: Trei asistente virtuale vor îndruma pasagerii
Cele trei holograme sunt amplasate la terminalul Plecări și oferă pasagerilor informații legate de trecerea mai rapidă prin controlul de securitate și produsele care sunt permise la bordul avionului.
Pentru această investiție, conducerea Aeroportului Internațional Henri Coandă a alocat circa 24.000 de euro, în această sumă intrând și mentenanța celor trei holograme.
„Prin intermediul unei proiecții de înaltă fidelitate, „Asistentul Virtual” creează iluzia unei persoane reale, care interacționează audio și video cu pasagerii, transmițându-le informații necesare călătoriei. Prin introducerea proiectului în Aeroportul Internațional Henri Coandă, se urmărește fluidizarea fluxurilor de pasageri, prin informarea acestora despre regulile și proceduri de securitate care trebuie respectate în aeroport”, a declarat Valentin Iordache, purtătorul de cuvânt al aeroportului.
Holograma are exact conturul persoanei care vorbește, astfel nu vor fi exista spații goale, ci va fi proiectată o femeie care, practic, vorbește cu pasagerii, au explicat reprezentanții firmei care a realizat dispozitivele.
Persoana care este proiectată prin intermediul hologramei este chiar o angajată a Aeroportului Otopeni, la secția de Comunicare. Ea a fost aleasă în urma unei selecții interne, iar criteriile utilizate au fost dicția și aspectul fizic.
Reprezentanții aeroportului au declarat că își propun să perfecționeze proiectul, astfel încât, în scurt timp, dispozitivele să poată oferi și informații despre curse și drepturile pasagerilor în mai multe limbi de circulație internațională.
Astfel de dispozitive se regăsesc pe aeroporturi de peste tot în lume, de exemplu: Londra (Lutton), Birmingham, Paris (Orly), dar și JFK, La Guardia, Newark sau Boston.