Hermes si aerul Parisului

15 11. 2006, 13:06
Totul a inceput cu o sa - mai precis cu un atelier de harnasament, deschis in Paris, in 1837, de catre Thierry Hermes. Dupa aproape doua secole, Hermes, un sinonim al sicului parizian, ale carui genti si esarfe au inspirat filme si au revolutionat piata luxului, se indreapta din ce in ce mai

Totul a inceput cu o sa – mai precis cu un atelier de harnasament, deschis in Paris, in 1837, de catre Thierry Hermes. Dupa aproape doua secole, Hermes, un sinonim al sicului parizian, ale carui genti si esarfe au inspirat filme si au revolutionat piata luxului, se indreapta din ce in ce mai mult catre un alt segment al luxului, caracterizat insa de imperturbabila exactitate elvetiana – ceasurile.

Hermes a lansat si in Romania colectia sa orologera pentru 2006, a carei tema centrala este „L’Air de Paris”.

Ceasurile, de la bijuteria Killim, pana la mecanicul Cape Cod 8 jours, au un aspect „tres francais”, cu linii elegante si curate, curbe generoase, culori inspirate si, bineinteles, faimoasele curele de piele care sunt o marca distinctiva a firmei.

„Ceasurile pentru doamne reprezinta circa 80% din vanzarile noastre, iar in viitor vrem sa ne concentram mai mult pe sistemul mecanismelor complicate, pentru ca lucram cu o manufactura elvetiana si avem capacitatea ca, pe langa piese foarte elegante, sa lansam si modele care sa includa mai multe complicatii”, spune Emmanuel Raffner, directorul general al diviziei de ceasuri a firmei frantuzesti, La Montre Hermes.

Unul dintre aceste modele complicate este Cape Cod 8 Jours, din aur roz, in serie limitata (169 de piese pentru a marca aniversarea companiei – 82.220 RON), care cuprinde un mecanism mecanic manufacturat, cu rezerva de functionare de 8 zile (dupa cum arata si numele) si ore care „sar” (jumping hour), doua complicatii mai putin intalnite in acelasi ceas. Cape Cod este primul model complicat din seria omonima care, in ultimii 15 ani, s-a numarat printre varfurile de lance ale companiei. Anterior, Dressage, cu calendar retrograd si fazele Lunii, inaugurase seria modelelor complicate Hermes.

La polul celalalt se situeaza Killim, vedeta colectiei ceasurilor bijuterie, cu o structura foarte geometrica, inspirata din desenele faimoaselor covoare anatoliene „kilim”. Ceasul este din aur si are nici mai mult nici mai putin de 1.318 diamante (dar este disponibil si in varianta „soft”, cu 326 de diamante).

Divizia de orologerie aduce in acest moment 10% din veniturile anuale de 1,3 miliarde de euro ale firmei si se afla pe locul patru printre cele 14 linii de produse Hermes, dupa 28 de ani de activitate continua (chiar daca si-au facut debutul in orologerie in 1928, iar in 1935 au realizat un ceas din aur roz si otel – foto si pentru Regele Carol al II-lea al Romaniei, ceas care a fost expus si la Bucuresti, cu ocazia lansarii colectiei pentru 2006). Compania aplica un proces de extindere controlata, mergand oarecum impotriva curentului de „lux pentru mase”, foarte vizibil acum pe piata mondiala.

Hermes produce anual circa 120.000-130.000 de ceasuri si nu se grabeste sa suplimenteze sensibil acest numar. Accentuand faptul ca de-abia au deschis primul boutique din Olanda si ca nu sunt inca prezenti pe una dintre cele mai dinamice piete ale momentului (India), Raffner spune ca Hermes nu este „o companie manata de marketing. Noi le oferim oamenilor fantezie, vis, propriul timp. Nu satisfacem nevoi, ci anticipam dorinte”. Ceea ce, de altfel, comprima definitia luxului.

Pentru ca Dressage si Cape Cod au atins foarte repede statutul de best-seller, Hermes va continua lansarea de modele cu mecanisme complicate (mai ales ca au achizitionat si 25% din manufactura elvetiana Vaucher, responsabila pentru mecanismele firmei), dar asta nu inseamna ca nu vor continua cu piesele de haute joaillerie.

De asemenea, firma va mai lansa ceasuri bazate pe modele cult ale brandului, avand in vedere ca piesele Kelly (inspirat din legendara geanta) sau Paprika sunt deja institutii. Raffner descrie ceasurile Hermes drept modele cu design casual, care pot fi purtate oricand de amatorii de fantezie, culoare si acel „je ne sais quoi”. Un je ne sais quoi care porneste de la 1.000 de euro si ajunge pana la 75.000 de euro.

Dupa Afaceri