În 2004, Heidi a scris o carte de lifestyle, intitutală „Body of
Knowledge: 8 Rules of Model Behavior”, în paginile căreia detaliază
câteva dintre ritualurile ei de înfrumuseţare. Astfel, îşi
hidratează tenul zilnic pentru că îi place să aibă o piele fină ca
mătasea. „Mă spăl pe faţă cu rigurozitate. Ştiu că sună prosteşte,
dar când foloseşti foarte mult machiaj, aşa cum fac eu, este foarte
important să am faţa foarte curată înainte de culcare”. De
asemenea, a creat alături de Guthy-Renker linia de produse
cosmetice pentru îngrijirea pielii „Heidi Klum’s in an Instant”, pe
care le foloseşte ca bază pentru machiaj sau întreţinere.
Produsul cosmetic preferat? „Iubesc tratamentul pentru buze, este
minunat!”. „Dacă aş avea 5 minute să mă pregătesc, aş folosi în
această ordine: un fond de ten hidratant, creion de ochi, mascara,
un luciu de buze şi blush”, spune ea într-un interviu acordat
presei americane. „Am avut de multe ori coşmaruri cu părul meu, fie
pentru că nu-mi stătea bine, fie că nu le plăcea altora”,
povesteşte ea amuzată. „Dar e foarte uşor pentru cineva cu părul
lung să acopere acest lucru cu o pălărie frumoasă. Experimentez pe
părul meu, dar nu regret nimic. Trebuie să încercăm lucruri noi
întreaga viaţă. Am avut şi bucle permanente foarte amuzante, sper
că le-a plăcut oamenilor”, povesteşte modelul german. Pe lângă
momentele dedicate îngrijirii tenului, ea îşi lucrează toate
grupele de muşchi, după un program bine pus la punct de un antrenor
personal.
Pentru apariţiile publice, Heidi apelează de cele mai multe ori la
colecţiile personale de pantofi, despre care crede că „sunt
confortabili, stilaţi şi frumos accesorizaţi”. De curând, Heidi a
semnat un contract de imagine cu o celebră linie de cosmetice
internaţionale. Cu această ocazie, ea a devenit ambasador şi
consilier artistic al mărcii globale, iar reprezentanţii MAC
declară că stilul modelului li se potriveşte perfect: „relevant,
modern şi sofisticat”. În paralel, ea continuă să lucreze pentru
Victoria’s Secret.