Havas ar putea oferi 1 mld. de dolari pe Cordiant

03 06. 2002, 16:17
Compania franceza Havas Advertising ar putea achiziționa grupul britanic de publicitate Cordiant Communications Group, în schimbul unui preț care ar ajunge la un miliard de dolari, se arata în publicația britanica The Observer. Oferta de preluare ar putea fi anunțata în

Compania franceza Havas Advertising ar putea achiziționa grupul britanic de publicitate Cordiant Communications Group, în schimbul unui preț care ar ajunge la un miliard de dolari, se arata în publicația britanica The Observer.

Oferta de preluare ar putea fi anunțata în termen de doua saptamani și ar accelera retragerea directorului general al Cordiant, Michael Bungey, de la conducerea grupului, a mai indicat The Observer.

La 4 aprilie, într-un interviu acordat cotidianului francez La Tribune, președintele Havas, Alain de Pouzilhac, a negat ca ar fi interesat de Cordiant. Cu toate acestea, The Observer ramane convins ca Havas dorește sa-și consolideze poziția în Marea Britanie.

Cordiant Communications a negat, la randul sau ca poarta discuțuu în urma carora ar fi preluata de compania Havas.

Un purtator de cuvant al companiei a declarat agenției Reuters ca, din cunoștințele lui, nu au avut loc discuții între cele doua companii în ultimele șase luni.

Sectorul publicitații a suferit recent trei șocuri consecutive, determinate de oprirea expansiunii Internetului, de încetinirea ritmului de creștere a economiei mondiale și de atentatele din 11 septembrie.

În urma unei tendințe de consolidare marcate de cateva fuziuni între giganți ai sectorului, Havas apare ca un grup prea mic, iar Cordiant, una dintre ultimele societați independente din domeniu, poate fi o ținta eventuala daca grupul francez va dori, la randul sau, sa se extinda. The Observer a subliniat ca oferta Havas depașește semnificativ valoarea bursiera actuala a Cordiant.

Cotidianul a adaugat ca participarea deținuta de grupul britanic la capitalul agenției Zenith Optimedia Group ar putea valora 100 milioane de lire sterline suplimentare (146,1 milioane de dolari). Cordiant deține un pachet de 25% din acțiunile Zenith Optimedia, restul de 75% aparținand unui alt grup de publicitate francez, Publicis.

De pe poziția a cincea, Havas a coborat, în luna martie, pe locul șase în clasamentul mondial al grupurilor de publicitate, dupa ce firma americana Bcom3 a fost cumparata de Publicis. Distanța care îl separa de liderii mondiali – Omnicom, Interpublic și WPP – este considerabila.

Totuși, cu ocazia adunarii generale a acționarilor Havas, din 23 mai, directorul general a declarat ca grupul prevede puține achiziții pentru 2002 și ca își va orienta majoritatea eforturilor catre restabilirea profitabilitații.

Acțiunile Cordiant au încheiat ședința de vineri a bursei din Londra la un preț de 99,50 de pence, ceea ce îi confera o capitalizare bursiera de circa 413 milioane de lire.

Grupul britanic a lansat trei avertismente financiare în ultimele patru luni ale anului 2001. La 22 aprilie, Cordiant a indicat ca profiturile sale s-au înjumatațit anul trecut și ca cifra sa de afaceri ar putea stagna în 2002.

Elena StanciuZIARUL FINANICAR