Guța, idol școlar!

19 12. 2005, 16:53
Saptamana trecuta, CNA a dat publicitații rezultatele celui mai recent studiu referitor la comportamentul de consum audio-vizual al copiilor cu varste între 7 și 10 ani. Presa le-a tocat deja, cu indignarea de rigoare. E multa ipocrizie din partea celor care deplang

Saptamana trecuta, CNA a dat publicitații rezultatele celui mai recent studiu referitor la comportamentul de consum audio-vizual al copiilor cu varste între 7 și 10 ani. Presa le-a tocat deja, cu indignarea de rigoare.

E multa ipocrizie din partea celor care deplang deculturalizarea unei generații fara sa fi facut nimic pentru ei… Cum veți vedea, nici la alții lucrurile nu stau pe roze. Pana atunci, însa, cateva date pe care înca nu le-ați citit nicaieri!

Copiii se uita enorm de mult la televizor. Proporția celor care se uita la tv mai mult de trei ore pe zi variaza între 57% (la categoria 11 – 14 ani), 53% (15 – 18 ani) și 42% (7 – 10 ani). În weekend, scorul crește la 72% (7 – 10 ani), 68% (11 – 14 ani), respectiv 59% (15 – 18 ani).

Canalele tv preferate sunt Pro TV (cu 22,5% pentru grupa de varsta 11 – 14 ani și 25,8% pe segmentul 15 – 18 ani), respectiv Antena 1 (11% la grupa de varsta 11 – 14 ani și 12,3% la 15 – ani). Pe segmentul 7 – 10 ani, canalul tv preferat este, previzibil, Cartoon Network (14,8%), urmat de Minimax (13,8%). Dintre posturile romanești, cel mai puțin urmarite sunt OTV și Național TV (0,1%). E de remarcat ca la OTV nu se uita nici un baiat, în timp ce fetele nu se uita deloc la Național TV și la posturile sportive, TV Sport și Eurosport.

51,1% dintre copiii cu varste între 7 și 10 ani nu asculta deloc radioul. Postul preferat de catre cei care asculta radioul este Kiss FM (10,1%), urmat de Europa FM (7,5%).

Un mit sfaramat: violența de limbaj nu este perceputa de copii ca fiind învațata de la televizor! Doar 4% dintre cei între 15 și 18 ani atribuie televiziunii învațarea expresiilor violente (9,9% dintre copiii de 11 – 14 ani și 10,8% dintre cei de 7 – 10 ani) – media generala fiind de 11%. În schimb, 48% dintre copii (medie pentru toate grupele de varsta) afirma ca au învațat expresii vulgare/violente pe strada și 14% au indicat anturajul.

Copiii sunt consumatori de publicitate. Aproximativ 54% dintre elevii cu vârste între 11-14 ani și 15-18 ani, precum și aproape 60% dintre cei de 7-10 ani urmaresc spoturile publicitare tv. Reclamele preferate sunt cele la bauturi racoritoare, urmate de diverse marci de ciocolata, biscuiți, branzeturi, lapte, dar și… spoturile Altex și cele la hrana pentru caței.

80% dintre elevii de 7 -10 ani nu acceseaza niciodata Internetul și 52% nu joaca niciodata jocuri video. Totuși, dintre cei care joaca, 22% o fac între 1-2 ore pe zi

Citește totul despre idolii școlarilor numai în