Grup Feroviar Român (GFR), parte a grupului Grampet, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, singurul investitor rămas în cursa pentru privatizarea CFR Marfă a câștigat licitația, oferind pentru pachetul de 51% din acțiunile companiei suma de 202 milioane de euro, cu 20 de milioane de euro mai mult decât prețul de pornire.
Ministerul Transporturilor a avut însă o surpriză în momentul în care a deschis oferta depusă de GFR, compania având „niște condiții”, după cum a explicat ministrul Relu Fenechiu. Mai exact, GFR solicita să plătească suma de 202 milioane de euro în rate. Relu Fenechiua explicat, la două ore după ce ar fi trebuit să anunțe oficial câștigătorul licitației, că plata în rate nu va fi acceptată de guvern.
După șapte ore de negocieri, Fenechiu a anunțat „că a ieșit fumul alb”. GFR a renunțat la condiția plății eșalonate și a devenit câștigătorul oficial al licitației de privatizare de care depinde încheierea acordului cu Fondul Monetar Internațional (FMI). Guvernul s-a angajat în cea mai recentă scrisoare de intenție trimisă FMI să numească doar un câștigător al licitației, nu să și încheie tranzacția, până la board-ul în care se va discuta acordul cu România, întâlnire ce va avea loc pe 26 iunie.
Citește mai multe detalii despre privatizarea CFR Marfă, pe Gândul.info