Google: serviciu publicitar pentru e-mail
Potrivit informațiilor furnizate, firma californiană încearcă să pună la punct un sistem care să transmită mesaje publicitare pe un cont de poștă electronică, în momentul accesării acestuia.
„Sînt convins că Google devine tot mai preocupat de atragerea de noi utilizatori și nu aș fi surprins dacă ar veni cu o inovație foarte sofisticată legată de mesajele de poștă electronică”, a declarat Danny Sullivan, editorul publicației SearchEngineWatch.com, specializată pe monitorizarea industriei de profil.
Google, care s-ar putea lista la bursă pe parcursul acestui an, se confruntă cu o competiție crescîndă din partea marilor furnizori de servicii de poștă electronică, printre care Yahoo Inc. și MSN, divizia Internet a grupului american Microsoft Corp.
Extinderea activității pe acest segment de piață ar stimula activitatea Google, în contextul în care poziția dominantă pe segmentul motoarelor de căutare se poate deteriora pe viitor. În plus, analiștii au subliniat că firma va trebui să satisfacă interesele pentru profit ale viitorilor acționari.
Conexiunile cu mesajele de poștă electronică – tipul de program cel mai des utilizat pe Internet – vor extinde operațiunile profitabile ale Google din domeniul „legăturilor publicitare sponsorizate” pe o piață nouă cu un potențial enorm.
„Legăturile publicitare sponsorizate” apar sub forma unor linkuri de tip Internet și au legătură cu cuvintele-cheie tastate de utilizatori în căsuța motorului de căutare. Ele apar în perimetrul paginii Web, odată cu lista rezultatelor unei operațiuni de căutare.
Conducerea Google a declarat ani de-a rîndul că nu va transforma site-ul cu același nume într-un portal cu servicii complete similar celor administrate de Yahoo sau MSN. Cu toatea acestea, după inaugurarea site-ului în 1998, compania a diversificat oferta prin adăugarea unor grupuri de discuții specifice unui portal. Totodată, Google testează un site de cumpărături online intitulat Froogle, precum și o pagină de știri.
Recent, Google a realizat mai multe achiziții legate de sectorul serviciilor de email. La sfîrșitul anului trecut, Google a preluat compania Sprinks, care dezvoltă tehnologia necesară distribuției de mesaje promoționale pe e-mail, în momentul deschiderii căsuțelor de poștă electronică.
Acest tip de promovare în timp real are o importanță deosebită, reprezentînd o garanție pentru Google că nu transmite mesaje publicitare pe care nu le vede nimeni. De asemenea, compania a mai preluat un producător de aplicații software pentru administrarea serviciilor de poștă electronică, iar în 2001 a înregistrat numele de domeniu „googlemail.com”.
Surse din cadrul industriei consideră că grupul ar putea lansa propriul serviciu gratuit de email, pentru a concura cu rivalii consacrați Yahoo și MSN, care administrează conturile Hotmail.
Mediafax Business/ IT