Google plateste 1 miliard de $ pentru 5% din AOL

Apropo.ro / 22.12.2005, 15:19
Google plateste 1 miliard de $ pentru 5% din AOL
Dupa luni intregi de negocieri cu competitorii Google, America Online a ajuns la o intelegere cu gigantul in cautare, de a extinde lungul lor partneriat in tehnologie si publicitate, punand capat avansurilor altor pretendenti, in special Microsoft. Intelegerea, potrivit careia Google

Dupa luni intregi de negocieri cu competitorii Google, America Online a ajuns la o intelegere cu gigantul in cautare, de a extinde lungul lor partneriat in tehnologie si publicitate, punand capat avansurilor altor pretendenti, in special Microsoft.

Intelegerea, potrivit careia Google trebuie sa plateasca 1 miliard $ pentru 5% din actiunile AOL, aduce Google in domeniul reclamelor grafice online, cu care pana acum nu a avut prea mult de a face. De asemenea, continutul AOL va fi mult mai usor disponibil pentru tehnologia de cautare a Google, iar utilizatorii mesageriei instant Google Talk vor putea sa comunice cu utilizatorii AIM.

In plus, companiile vor lucra impreuna la cautarea video, iar AOL va primi ceea ce companiile numesc „credite marketing” de la Google pentru continutul sau. Ceilalti termeni ai intelegeri, in afara de investitia de 1 miliard de $, nu au fost dezvaluiti. Contractul mai prevede si acorduri de colaborare intre cele doua companii in Europa.

AOL utilizeaza motorul de cautare Google pentru a asigura serviciul sau general de cautare. De asemenea, posteaza si reclame platite vandute de Google advertiserilor si imparte veniturile cu aceasta. Potrivit noului acord, AOL poate acum vinde direct reclame advertiserilor pe proprietatile sale Web.

AOL a purtat discutii in ultimele luni cu Microsoft, Yahoo si altii, aparent cautand un contract mai bun decat cel actual cu Google.

Microsoft a fost interasata sa atraga AOL in tabara sa pentru a imbunatati reteaua sa de publicitate online MSN AdCenter. Deoarece traficul AOL este atat de substantial, distribuirea reclamelor MSN AdCenter pe proprietatile AOL ar fi facut reteaua foarte atractiva pentru advertiseri.

Faptul ca AOL cauta mai multa expunere pentru proprietatile sale Web nu este o surpriza. Unitatea Time Warner s-a indepartat in timp de modelul sau traditional de afacere bazat pe abonamente, catre un model de portal Web bazat pe venituri, similar cu cel al Yahoo. De aceea, AOL a transferat catre site-urile sale gratuite o importanta parte a continutului si serviciilor rezervate platitorilor de abonamente.

Abonamentele AOL, care ofera utilizatorilor un cont de acces Internet prin dial-up alaturi de continut si alte servicii premium, s-au redus in ultimii ani. Dar chiar daca ar fi crescut, oportunitatea de obtinere de venituri ca portal Web este mult mai mare.

Intre timp, Google se pare ca beneficiaza de pe urma acordului. Aceasta va mentine AOL ca partener pentru distribuirea rezultatelor platite. Cea mai mare parte a veniturilor Google provin din reclamele pentru rezultate platite. Unii specilisti considera ca bazarea pe o singura forma de reclame platite pune compania intr-o pozitie vulnerabila.

Google ar mai putea beneficia de pe urma unei colaborari mai stranse cu AOL si in domenii precum Web mail si masagerie instant, in care AOL este lider iar Google este nou intrat.

Google si-a petrecut ultimii doi ani incercand prin orice mijloace sa se extinda dincolo de afacerea sa de baza cu cautarea, pentru a da utilizatorilor mai multe motive sa ramana pe site-urile sale.

Acesta este motivul pentru care Google ofera serviciul de publicare de bog-uri Blogger, aplicatia Picasa de management al fotografiilor, serviciul de retea sociala Orkut, serviciul email Gmail, serviciul Google Talk, alaturi de un numar tot mai mare de servicii specializate de cautare care completeaza serviciul sau initial de cautare Web.

Sursa: www.computerworld.com, preluat de SmartNews.