Google nu mai are ce face cu banii și începe să dea credite
Decizia Google de a emite cărți de credit este prima încercare a grupului de a folosi rezervele uriașe de lichiditate pentru a-și susține operațiunile cheie de căutare pe internet prin subvenționarea liniilor de credit cu dobânzi reduse.
Google va oferi clienților credit între 200 de dolari și 100.000 de dolari pe lună pentru a plăti folosirea Adwords, serviciu prin care sunt plasate mesaje lângă rezultatele căutărilor online. Încasările din Adwords au constituit cea mai mare parte a veniturilor de 37 de miliarde de dolari din publicitateraportate de Google anul trecut.
Dobânzile stabilite de Google vor fi considerabil sub cele ale cărților de credit disponibile pe piață pentru afaceri mici și mijlocii. În Statele Unite, dobânda va fi de 8,99%, iar în Marea Britanie de 11,9%.
Deși nu există astfel de planuri în prezent, directorii Google nu au exclus să intre și mai mult pe piața serviciilor financiare, cu alte produse pentru afacerile mici și mijlocii, care formează majoritatea clienților de publicitate ai grupului.