Google lanseaza Google Checkout
Noul serviciu Google, pe care presa l-a denumit GBuy sau Google Wallet, va stoca numele magazinelor online vizitate, precum si informatii referitoare la adresa de livrare si detaliile privind cardul de credit utilizat, astfel încât utilizatorul sa nu fie nevoit sa întroduca aceste date de mai multe ori.
Google este responsabila pentru procesarea platilor electronice si pentru siguranta datelor, iar Checkout va oferi utilizatorilor posibilitatea de a vizualiza o istorie a cumparaturilor realizate prin intermediul serviciului.
Totodata, noul Checkout va putea fi utilizat împreuna cu alte optiuni, precum PayPal sau sistemul propriu de plati al magazinelor online.
Magazinele online vor plati 2% din valoarea fiecarei vânzari realizate, plus 20 de centi pentru fiecare tranzactie, iar Google le va oferi advertiserilor zece dolari, sub forma procesarii gratuite a unor tranzactii, pentru fiecare dolar cheltuit în serviciul de publicitate al companiei, AdWords.
Analistii apreciaza ca EBay sau Sterling vor considera ca Checkout este un competitor pentru servicul PayPal, dar noul program lansat de Google a fost creat în vederea extinderii pietei de publicitate online.
Mediafax Business/ IT