Compania Google amenință că va bloca motorul de căutare în Australia dacă această țară își va finaliza planurile pentru un nou cod prin care să le oblige pe aceasta și pe Facebook să plătească grupurilor de media locale pentru dreptul de a le utiliza conținuturile pe platformele lor.
Guvernul australian a anunțat, anul trecut, că va forța giganții online americani precum Google și Facebook să plătească grupurilor de știri din țară pentru conținuturile lor, o mișcare fără precedent în lume, care are ca scop, potrivit administrației de la Canberra, să protejeze jurnalismul independent.
Săptămâna aceasta, administrația de la Washington a cerut Australiei să revină asupra acestei decizii, avertizând asupra potențialelor „consecințe adverse” și solicitând în schimb un cod voluntar pentru companiile digitale.
Anterior, Google a avertizat că cei 19 milioane de utilizatori australieni ai săi se vor confrunta cu înrăutățirea serviciilor, fie că sunt motoare de căutare sau YouTube, dacă noua lege este adoptată.
„Cu un risc financiar și operațional de neimaginat dacă această versiune a codului ar fi adoptată, nu am avea de ales decât să încetăm să punem la dispoziție motorul de căutare Google în Australia”, a declarat Melanie Silva, directorul Google pe regiune, în fața unei comisii senatoriale.
Premierul australian, Scott Morrison, și-a exprimat nemulțumirea privind aceste comentarii, spunând că este de competența țării sale să decidă ceea ce este posibil sau nu de făcut în Australia. „Nu răspundem la amenințări”, a declarat acesta pentru presă.
Google a făcut acest anunț la câteva ore după ce a făcut public un acord cu companiile media din Franța, cu care a ajuns la un acord de plată a conținuturilor, ca parte a unei acțiuni pe trei ani de sprijinire a editorilor cu 1,3 miliarde de dolari.
CITEȘTE ȘI: Angajaţi mai fericiţi la job! Filosofia organizaţională Google, importată şi în România
FOTO: Profimedia Images