Golfswagen ataca la fileu

15 03. 2004, 14:08
Dupa succesul inregistrat cu Beetle, VW trebuia sa vina cu ceva nou. Si astfel a aparut Golf, in mai 1974. Cu siguranta rivalii din clasa compacta au frisoane la pronuntarea celor patru litere. Pentru ca atunci cand se trece la proiectarea unei noi generatii, sarcina este aceeasi: "Ca si

Dupa succesul inregistrat cu Beetle, VW trebuia sa vina cu ceva nou. Si astfel a aparut Golf, in mai 1974. Cu siguranta rivalii din clasa compacta au frisoane la pronuntarea celor patru litere.

Pentru ca atunci cand se trece la proiectarea unei noi generatii, sarcina este aceeasi: „Ca si predecesorul, va rog, numai ca trebuie sa fie ceva mai mare si mai bun!” Iar rezultatul impresioneaza placut de fiecare data. Asa a fost timp de 30 de ani. Evolutia a fost preferata revolutiei in materie de design. Dupa Phaeton si Touareg, stilistii au optat pentru un design „cuminte”, dar plin de unicitate si rafinament. De fapt, asistam la cel mai mare salt stilistic din istoria Golf-ului, chiar daca nu se compara deloc cu ruptura dintre vechiul si actualul Megane sau Escort si Focus. Asta vor clientii, asta li se ofera!

Desi nu pare, Golf V este un model nou in fiecare privinta. Marirea dimensiunilor caroseriei a dus la obtinerea unui spatiu interior notabil, portbagajul avand 350 de litri. Concret, pasagerii din spate au cu 55 mm mai mult loc pentru picioare, respectiv 24 mm pentru cap, lungimea habitaclului fiind marita cu 54 mm. Oriunde ai calatori, in fata sau in spate, este imposibil sa nu gasesti pozitia ideala. Desigur, cel mai dorit loc ramane tot al soferului. Instalat confortabil, remarci imediat modul familiar de amplasare al comenzilor.

Calitatea materialelor este, cum altfel, la inaltime, cu un minus pentru cateva din plasticele bordului. Vizbilitatea nu pune probleme, montantii fata fiind subtiri, iar linia laterala a geamurilor nu obstructioneaza campul vizual. Noi am avut parte de echiparea Sportline, scaunele fata oferind un excelent suport lateral iar volanul multifunctional in 3 brate, un feedback optim. Time-out! Golf V dispune de o noua servodirectie electromecanica, deosebit de precisa. Care, pe langa faptul ca inscrie masina pe trasa ideala cu precizie chirurgicala, mai si reduce consumul cu circa 0,2 l/100 km! In plus, noul Golf afiseaza o rigiditate torsionala a caroseriei cu 80% mai mare, cea mai buna valoare a segmentului.

Si acum partea cea mai frumoasa a noului model: comportamentul rutier. Pe viraje si in linie dreapta. Echipat cu motorizarea 2.0 litri TDI de 140 CP si 320 Nm, Golf „inghite” asfaltul. Cu toate ca este putin zgomotos la turatii ridicate, propulsorul trage masina cu o forta incredibila, apasarea pedalei in treptele 4 si 5 lipindu-te efectiv de spatar. Corelat cu transmisia in 6 rapoarte manuala si noua suspensie spate multi-link, motorul transforma automobilul intr-unul extrem de competent ca dinamica.

Cu siguranta, vorbim despre cea mai sportiva generatie Golf de pana acum. Si cea mai sigura, de asemenea. Standard exista 6 airbag-uri, centuri cu prindere in trei puncte, tetiere active in fata, coloana de directie deformabila, ABS si EBD. Cu un pret de 16.815 Euro (CIP), versiunea testata intrece asteptarile. Modelul va avea aceeasi „priza” la clientii fideli, oferind multe elemente pentru a atrage si altii noi. Elegant, mai spatios si foarte sportiv, el ramane un Golf. La fel de atragator ca si primul. Pe loc repaos…

Autoshow