Gianna Nannini
Pentru o generaţie fidelă muzicii anilor ‘80-’90 şi cunoscătoare a melodiilor înscrise la concursul de la Sanremo, Gianna Nannini reprezintă un punct de referinţă a muzicii italiene. Cu toate că a debutat în 1979, cu albumul “California”, care a fost bine primit în cîteva ţări europene, Gianna a urcat în topurile italieneşti abia în ‘84, cînd lansa cel de-al şaselea album, “Puzzle”.
După alte cîteva hituri (“Bello e impossibile”, “I Maschi”, “Profumo”), “La Gianna” a fost invitată să interpreteze alături de Edoardo Bennato “Un’estate italiana”, imnul oficial al Cupei Mondiale de fotbal din 1990. Era anul în care Gianna se înscria la filosofie la Universitatea din Siena, urmînd să-şi finalizeze studiile cu o teză de doctorat inspirată din activitatea cîntăreţei Janis Joplin.
Tot acum, fiind o susţinătoare ferventă a cauzei ecologice şi a drepturilor omului, participă la un concert de susţinere a imigranţilor. În anul următor, Gianna se afla în mijlocul protestanţilor Greenpeace adunaţi în faţa ambasadei Franţei din Roma, care militau pentru stoparea experimentelor nucleare din arhipelagul Polinezia franceză. Aceste acţiuni au reprezentat pentru Gianna începutul unui stil de viaţă, aplicat şi celor mai mici detalii, cum ar fi alimentarea cu energie solară a echipamentului necesar pentru scenă, aşa cum a făcut-o în turneul “Estravaganza”.
Videoclipurile ei sînt adevărate exerciţii de “literatură vizuală”: în ’84, clipul “Fotoromanza” a beneficiat de semnătura regizorului Michelangelo Antonioni, iar cel din 2008, “Mosca cieca”, este un omagiu adus jurnalistei şi activistei pentru drepturile omului Anna Politkovskaia, asasinată în 2006. Penultimul album, “Pia come la canto io” este o colecţie de piese pop-opera, avînd drept sursă de inspiraţie personajul medieval toscan Pia de’ Tolomei, menţionat şi în “Infernul” lui Dante Alighieri.
Concertul live pe care Gianna Nannini îl va susţine pe 22 septembrie la Arenele Romane reprezintă o continuare a promovării mărcii Fiat în România, prin vocea excepţională a celei care a devenit imaginea modelului Fiat Bravo. Biletele pot fi achiziţionate prin intermediul site-ului www.ticketpoint.ro şi în reţeaua magazinelor Diverta, iar preţul lor variază între 80 şi 125 RON.
Versiunea acustică a piesei “Meravigliosa creatura”, de pe albumul “Perle” (2004) şi melodia “Aria” au fost folosite în reclamele de promovare a automobilului Fiat Bravo