Generatia urmatoare – Renault Espace

16 04. 2002, 13:21
La Geneva, Renault a prezentat Espace Concept, un studiu ce precede lansarea din toamna a modelului de serie. A patra generatie a lui Espace imprumuta estetica lui Avantime si Vel Satis, ofera sapte locuri, mai mult spatiu interior, mai mult rafinament si un aer de lux. Renault vrea


La Geneva, Renault a prezentat Espace Concept, un studiu ce precede lansarea din toamna a modelului de serie.

A patra generatie a lui Espace imprumuta estetica lui Avantime si Vel Satis, ofera sapte locuri, mai mult spatiu interior, mai mult rafinament si un aer de lux.

Renault vrea sa-si mentina suprematia in segmentul monovolumelor „full-size” cu o noua generatie a lui Espace, care va fi prezentata in forma finala in toamna, la Salonul Auto de la Paris. Ca estetica, Espace Concept face referiri clare la ideile stilistice prezentate o data cu prototipurile Avantime si Vel Satis, care au „produs” coupe-monovolumul cu acelasi nume si actualul varf de gama Renault.

Alura caroseriei, farurile in forma de picatura si suprafetele curbate, traversate de nervuri si muchii ascutite arata ca in ADN-ul lui Espace se regaseste o parte din codul genetic al lui Vel Satis si Avantime.

La fel ca si actualul model, urmatorul Espace va fi produs in versiune de caroserie „normala” si in versiune cu ampatament lung, ce va oferi pana la sapte locuri. In materie de modularitate a scaunelor, Espace 4 nu vine cu mari noutati, si asta dintr-un motiv extrem de simplu. Modelul actual ofera in acest moment maximum posibil la acest capitol – nu degeaba e liderul european al clasei – si mari inovatii nu se mai puteau face cu tehnologia actuala.

Ca si pana acum, exista cateva zeci de posibilitati de asezare a scaunelor, iar de la configuratia cu sapte locuri se poate trece in cateva minute la cea cu doua locuri si un portbagaj de cativa metri cubi. Noul Espace va beneficia insa de podea perfect plata, care ofera pasagerilor un habitaclu mai inalt, care permite si celor mai inalti sa stea comod pe oricare din locuri.

In schimb, lucrurile au progresat foarte mult la capitolul confort si siguranta. Espace atrage clientii cu cel mai mare „sun roof” din clasa, un acoperis din sticla cu o suprafata totala de 2,6 mp, care se alatura parbrizului plonjat pentru a oferi un interior la fel de luminos ca cel al unui cabriolet.

In plus, fiecare pasager din masina beneficiaza de reglaje individuale pentru sistemul de climatizare, iar cele sapte scaune au centuri integrate, cu prindere in trei puncte, prevazute cu sistem de pretensionare si limitator de forta. In caz de forta majora vor exista nu mai putin de opt airbag-uri pentru protectia pasagerilor, asa ca este de asteptat ca Espace sa obtina punctajul maxim la testele Euro NCAP.

Viitorul model marcheaza sfarsitul caroseriei din materiale compozite fabricata de Matra, care a deservit timp de 18 ani cele trei generatii ale lui Espace. La noul Espace, panourile caroseriei vor fi executate din tabla de otel, cu exceptia aripilor fata. Ele vor fi fabricate in continuare din materiale compozite pentru a pastra greutatea masinii in limite acceptabile.

In ceea ce priveste motorizarile, Renault arunca in lupta un V6 turbodiesel common rail de 180 CP pus la punct de Isuzu, care va constitui alternativa mai puternica si mai rafinata a popularului 2,2 dCI de 150 CP, care se afla in prezent montat pe Laguna. Cei care au ramas fideli propulsoarelor cu benzina au de ales intre un V6 de 3,5 l aflat „in stagiu” pe Vel Satis si un 2,0 l turbo capabil de 165 CP.

Viitorul Espace va fi pus in vanzare in decembrie, productia urmand sa fie mutata de la uzinele Matra la Sandouville, acolo unde se fabrica si Laguna si Vel Satis. Despre pret nu se stiu momentan prea multe, insa modelul de baza cu motorizarea de 2,0 l pe benzina va costa in jur de 30.000 de euro.

Sursa: www.autoshow.ro