„Generaţia sub presiune”, campanie ce prezintă problemele elevilor, la „Observator 19”
„Observator 19” demarează, luni, o nouă serie de reportaje în exclusivitate privind una dintre cele mai presante probleme cu care se confruntă în prezent societatea românească, cea a elevilor, sub genericul „Generaţia sub presiune”.
Elevii României au pierdut peste un an de evoluţie, dar şi reperele, viitorul, iar câţiva – chiar şi viaţa. De câteva luni, România asistă la drame fără precedent – elevi care se sinucid, care ajung în secţiile de psihiatrie sau care, pur şi simplu, se închid în case. Este deja un fenomen, avertizează medicii, iar reîntoarcerea în bănci nu le va închide rănile peste noapte. Aceasta este realitatea de la care porneşte campania Observator „Generaţia sub presiune”, potrivit unui comunicat remis Apropo de Antena 1.
„Întoarcerea în bănci e așteptată și e necesară, însă nu va fi ușoară, este momentul să punem educația pe lista de priorități! Acesta nu este un fenomen care să se rezolve peste noapte”, a declarat Mădălina Iacob, reporterul „Observator” care a adunat poveştile „Generaţiei sub presiune”.
Specialiştii intervievați de „Observator 19” atrag atenția asupra problemelor care pot apărea odată cu întoarcerea în bănci şi prezintă pe larg care ar fi semnalele la care părinții ar trebui să se îngrijoreze. În contextul în care 65.000 de elevi au abandonat şcoala în pandemie, în vreme ce alţii s-au detaşat de educaţie şi au rămas cu goluri greu de acoperit în următorii ani, majoritatea a încercat să se adapteze, dar presiunea la care au fost supuşi copiii le-a provocat tulburări grave de comportament. Urmările se văd în realitatea de acum, după un an și jumătate de pandemie: frica de necunoscut, de singurătate, de pierdere, de eşec, de boală, de moarte – toate au condus la o situaţie alarmantă – mai mulţi elevi ca niciodată au ajuns la spitalele de psihiatrie.
CITEȘTE ȘI: „iUmor” revine la Antena 1 cu cel de-al 11-lea sezon, pe 25 septembrie
Quiz show-ul „Prețul cel bun” debutează pe 6 septembrie la Antena 1
Foto: Antena 1