Furtuna fara apometru

Apropo.ro / 12.02.2002, 18:03
Furtuna fara apometru
Orice nemulțumire duce la un ghișeu. Fiindca problema nu se rezolva la ghișeu, pasul urmator e spre ușa unui șef. De aici, e mai simplu. Ajungi la ușa altui șef. Și apoi a altuia. Problema nu se rezolva, dar așa ajungi sa cunoști o

Orice nemulțumire duce la un ghișeu. Fiindca problema nu se rezolva la ghișeu, pasul urmator e spre ușa unui șef. De aici, e mai simplu. Ajungi la ușa altui șef. Și apoi a altuia. Problema nu se rezolva, dar așa ajungi sa cunoști o mulțime de oameni. Este exact ce se întâmpla în aceste zile cu asociația de locatari din Piața Victoriei nr 5.

Daca în intervalul decembrie 2000 – august 2001 aceștia au fost taxați de catre RA Calor cu un consum de 4.227 mc, așadar o medie de 469 mc/luna, pentru urmatorul trimestru consumul lor a crescut cu mai mult de dublu, ajungând la o medie lunara de 989 mc.

O lume de șefi
Alarmați , locatarii au batut de la o ușa la alta a Primariei ca sa gaseasca explicația ciudatului fenomen. Ei au fost pasați de la șeful Biroului Calculație și Facturari la șeful Biroului Contracte și, de la acesta, la șeful Biroului Distribuție. Nici unul din șefi n-a reușit sa gaseasca o explicație logica . Prin urmare, oamenii s-au dus la directorul Regiei Calor ( numele ???), dar fara a putea sa treaca de secretara acestuia.

Locatarul platește
Racordul imobilului din Piața Victoriei nr. 5 aprovizioneaza cu apa calda 88 de apartamente și patru magazine.La contorul general pentru apa rece, același imobil este conectat cu cladirea vecina , de la nr. 3. Cele patru magazine: „Unic”, „Fram”, „Untim” și „BegaPam”, nu au contoare și sunt taxate în sistem „paușal”.

„În stabilirea cotelor cu care sunt taxați aceștia nu exista nici o regula raționala”, dupa cum se exprima locatarii în scrisoarea trimisa primarului, directorilor regiilor „Calor” și „Aquatim” și Oficiului Pentru Protecția Consumatorului. De asemenea, în 28 decembrie 2001, o comisie a Asociației de locatari a facut un control la apartamentul cu numarul 10 de la scara C, închiriat de SC Distrifruct SRL, unde au constatat ca din cauza lipsei unei garnituri apa calda curge non-stop.

Reprezentanta firmei a mai fost atenționata de doua ori despre aceasta neregula, de fiecare data raspunsul acesteia fiind : „Vom remedia defecțiunea”. În aceste condiții locatarii fara contoare platesc diferența dintre ce înregistreaza contorul general și suma consumului înregistrat de apometrele individuale.

Soluții
Exista, însa, și soluții. Propunerea locatarilor este ca toți contractanții separați de Asociația de locatari sa fie obligați sa-și monteze contoare separate, iar timișorenii de la nr. 3 sa fie branșați separat.

Ei solicita și separarea alimentarii cu agent termic a magazinului „Unic”, întrucât pierderile acestuia depașesc consumul a doua etaje din imobil. Mai lipsește doar autoritatea capabila sa puna în practica aceste masuri. Pâna la apariția ei, apa calda se duce pe conducta sâmbetei, iar banii se pierd în toate zilele saptamânii.

Convenția
De la R.A. „Calor” șeful Compartimentului Contracte, Iosif Kulcsar, a exprimat punctul de vedere al regiei: „Vizavi de magaziile de la parterul imobilului, acestea și-au montat contoare, dar nu au facut formele legale pentru a putea fi luate în considerare.

Trebuie precizat, și i-am aratat asta domnului administrator Bucur, ca aceștia consuma mai puțin decât încasam noi în sistem paușal. Soluția pe care o vad eu este aceea ca între Asociația de locatari și respectivele firme sa se încheie o convenție prin care sa se stipuleze și ca pierderile vor fi achitate în comun.

Atunci când va fi același tarif pentru populație și agenți economici, se vor schimba treburile”.

Catalin Cocoș
[Banateanul]